Låt dina julklappar göra skillnad i år!

Furuboda folkhögskola kommer under julen 2017 att erbjuda symboliska julgåvor för att uppmärksamma den nya ekonomiska verklighet som folkhögskolan står inför. Gåvorna kommer att säljas via en webbshop på Furubodas hemsida men även via en julkatalog som skickats ut till samtliga medlemmar av föreningen Furuboda.

På Furuboda har vi sett hur personer med funktionsnedsättningar har fått det bättre men också hur de statliga nedskärningarna gör livet väldigt svårt. Personer med funktionsnedsättningar i Sverige behöver prioriteras. När man köper gåvor från Furuboda är man samtidigt med och stödjer Furubodas verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och andra personer som ofta osynliggörs i samhället.

Genom att köpa en gåva kan göra det möjligt för fler unga vuxna att vara trygga och få en chans till utbildning. Fler personer med funktionsnedsättningar kan stärka sina röster samt få leva sina liv med ökad självständighet och delaktighet.

En assistanstimme är ett exempel på en gåva som kan köpas och som bidrar med ökade möjligheterna för våra deltagare att gå i skolan. De senaste årens nedskärningar i assistansersättningen gör att många av våra deltagare inte längre får den assistans de behöver. En assistanstimme kostar cirka 300 kronor och bidrar till ge våra deltagare möjlighet att fortsätta sin utbildning samt få den assistans man är i behov av.

För mer information om julkampanjen, vänligen kontakta:
Monica Deger, insamlingsansvarig föreningen Furuboda, 044 - 781 48 02, monica.deger@furuboda.se