Daniel Adams-Ray, Stiftelsen och Sean Banan till Furuvik 2014

Daniel Adams-Ray, Stiftelsen och Sean Banan till Furuvik 2014

De första tre artistbokningarna är nu klara till säsongen 2014 i Furuvik. Det första släppet omfattar en musikalisk bredd av artister som Daniel Adams-Ray, Stiftelsen och Sean Banan. Stiftelsen som drog rekordmånga besökare till parken i fjol blir bandet som inleder konsertsommaren i Furuvik med en spelning på premiären lördagen den 24 maj.

Det står nu klart att Furuviks besökare kan förvänta sig åtminstone två kära återseenden under kommande säsong. Både Sean Banan och Stiftelsen som gjorde uppskattade spelningar inför storpublik under sommaren 2013 återvänder till parken nästa år.

Säsongens första konsert står Stiftelsen för den 24 maj och den 7 juni tågar Cirkus Banan åter in i Furuvik. Sean Banan utlovar ännu en djurisk show som ska få alla parkens invånare och besökare att skaka rumpa, svans och fena.

Även prisbelönade och kritikerrosade Daniel Adams-Ray är klar för en spelning på parkens Stora Scen den 31 maj. Daniel Adams-Ray är nu högaktuell med albumet Innan vi suddas ut som mixar mjuk sång, snabb pop, hårda rytmer, smäktande stråkar och vass rapp.

Furuvik öppnar för säsongen lördagen den 24 maj. Fler bokningar kommer att släppas kontinuerligt efter årsskiftet.

Furuviks säsongskort 2014
De första artistbokningarna offentliggörs i samband med att Furuviks säsongskort släpps till försäljning. Säsongskortet ger fri entré till samtliga konserter arrangerade av Furuvik under säsongen. Säsongskortet kostar 695 kr för vuxen och 495 kr för barn och går att köpa på www.furuvik.se alternativt på Gävle Turistbyrå eller ICA Maxi Gävle. Furuviks säsongskort ger även fri entré till Gröna Lund och Aquaria i Stockholm samt 30 % entrérabatt till Kolmården och Skara Sommarland.

För ytterligare information, kontakta Erika Rydstrand, marknadschef Furuvik, på 010-708 79 13.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, vattenland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900 och är idag Sverigeledande på primater. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i Furuvik. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att agera folkbildande. 2012 omsatte Furuvik drygt 75 miljoner kr och gästades av över 220 000 besökare.