Fira midsommar med Arne Alligator på Furuvik

Fira midsommar med Arne Alligator på Furuvik

Barnens favorit, Arne Alligator, kommer till Furuvik för att fira midsommar med alla barn på Lilla Scen den 21 juni. I föreställningen kl. 16.00 får man träffa Arne Alligator och hans vänner Tomas och Macke som sjunger, spelar instrument och hittar på hyss.

Nu pågår förberedelserna för fullt inför Furuviks premiär och alla sommarens evenemang. Ett mycket uppskattat och efterlängtat inslag under sommaren är midsommarfirandet på Furuvik, där midsommarstången kommer att resas kl. 15.00 följt av traditionsenliga danser runt densamma. I år kommer även barnens favorit Arne Alligator till Lilla Scen med en sång- och dansföreställning kl. 16.00. Med över 40 miljoner visningar på YouTube har Arne Alligator blivit känd i hela Norden. Föreställningen "Arne Alligator & Djungeltrumman" är en intensiv och humoristisk show där Tomas sjunger, Macke rockar på gitarren och Arne hittar på hyss och spelar på sina röda congas. I showen får alla sjunga med, klappa och dansa. Efteråt kan alla barnen krama Arne och får även en Arne Alligator-stämpel på handen. Arne Alligator & Djungeltrumman spelas på midsommarafton den 21 juni kl. 16.00 på Furuviks Lilla Scen.

För mer informationkontakta Nina Tano, VD på Furuvik på telefon 010-708 79 18 eller
e-mail nina.tano@furuvik.se. För pressbilder besök vår Bildbank bilder.parksandresorts.com/furuvik

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2018 hade Furuvik totalt ca 350 anställda under säsong och gästades av drygt 340 000 besökare. Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.