Furuvik bokar Midnight Oil till Stora Scen

Furuvik bokar Midnight Oil till Stora Scen

De är ett rockband vars musik inte bara får publiken att känna, utan även att tänka. Med ett stort socialt engagemang genom låtar som ”Beds Are Burning” har de tagit världen med storm och nu ger de sig ut på en turné som endast gör ett stopp i Sverige. Den 1 juli är det hög tid för Midnight Oil att kliva ut på Furuviks Stora Scen.

Midnight Oil är rockbandet från Australien vars musik och liveshower inte lämnar någon oberörd. Deras texter reflekterar det engagemang som bandet känner både för miljöfrågor och sociala orättvisor, vilket framgår mer än tydligt från en av deras största hits ”Beds Are Burning”. De har inte turnerat på över 15 år, men 2017 beger de sig ut på deras största turné sedan 90-talet, ”The Great Circle 2017 World Tour”. En turné som bara gör ett stopp i Sverige, nämligen den 1 juli på Furuviks Stora Scen.

– Det är otroligt kul att kunna lägga till ett stort internationellt rockband som Midnight Oil till sommarens konsertutbud. Den 1 juli kommer bli en magisk konsertkväll på Furuvik, säger Nina Tano, VD på Furuvik.

För mer informationkontakta Nina Tano, VD på Furuvik på telefon 010-708 79 18 eller e-mail nina.tano@furuvik.se. För pressbilder besök vår Bildbank bilder.parksandresorts.com/furuvik

FURUVIKS STORA SCEN 2017Följande konserter är hittills bokade till Furuviks Stora Scen:

HOV1 – 27 maj kl. 20.00
Miss Li – 17 juni kl. 20.00
Midnight Oil – 1 juli kl. 20.00
D-A-D – 7 juli kl. 20.00
The Hives – 14 juli kl. 20.00
Brad Paisley – 24 juli kl. 20.00
Thomas Di Leva – 5 augusti kl. 20.00
Magnus Uggla – 19 augusti kl. 20.00

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att sprida kunskap om djur och natur. 2016 hade Furuvik totalt ca 300 anställda under säsong och gästades av drygt 260 000 besökare.

Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.