Jerry Williams till Furuvik den 13 augusti

Jerry Williams till Furuvik den 13 augusti

Ytterligare en artist är nu bekräftad för en spelning på Furuviks Stora Scen i sommar. Jerry Williams, en av Sveriges mest uppskattade liveartister, kommer till parken den 13 augusti. Efter drygt 50 år som artist och lika många släppta album är Jerry Williams åter högaktuell med ett kritikerrosat album och en idel hyllad show. Det står nu klart att succén kommer att följas upp med en sommarturné.

Jerry Williams kännetecknas som en av rock’n’rollens stora med hits som ”Did I tell you”, ”I can jive” och ”Who’s gonna follow you home”. I höstas släppte han det kritikerrosade albumet ”Ghost Rider” och under våren är han aktuell med den av både kritiker och publik hyllade showen ”Jerry Williams – Man måste få lira” på Scalateatern i Stockholm. För att möta det stora publikintresset runt om i landet kommer Jerry Williams också att ge sig ut på en sommarturné, där Furuvik alltså utgör ett av turnéstoppen. Den 13 augusti kliver Jerry Williams på Furuviks Stora Scen för en spelning som kommer att osa av spelglädje och rock.

Intresset för Furuviks konserter har ökat under de senaste åren, vilket återspeglas både i publiksiffror och antal sålda säsongskort. Nu satsar Furuvik på förbättra konsertupplevelsen ytterligare för parkens besökare.

Vi förbereder oss nu för sommarens rockfest med Jerry Williams och satsar på en förhöjd ljudkvalitet under konserterna på Stora Scen. Det kommer att ta sommarens alla spelningar i Furuvik till nya nivåer,säger Nina Tano, vd Furuvik.

Bokningar
Status Quo – 2 juli kl. 20:00
Niklas Strömstedt – 16 juli kl. 20:00
Jerry Williams – 13 augusti kl. 20:00

Furuviks säsongskort 2016
Furuviks säsongskort ger fri entré till samtliga konserter under säsongen och kan köpas i Furuviks webbshop:www.furuvik.se, på Gävle Turistbyrå eller ICA Maxi Gävle. Säsongskortet ger fri entré till Gröna Lund och Aquaria Vattenmuseum i Stockholm samt 30 % rabatt på entrén till Kolmården och Skara Sommarland.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, badland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i parken. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är attsprida kunskap om djur och natur. 2015 hade Furuvik totalt ca 300 anställda under säsong och gästades Furuvik av ca 260 000 besökare.

Furuvik är sedan 2010 en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.