Miss Li till Furuvik den 28 juni

Miss Li till Furuvik den 28 juni

Under sina åtta år som artist har Miss Li hunnit släppa inte mindre än sju album och två samlingsalbum. Hon har lovordats för sina tolkningar i TV4:s Så mycket bättre och har legat på svensktoppen med duetten Om du lämnade mig nu i otroliga 240 veckor. Miss Li är tveklöst en av Sveriges främsta och mest intressanta artister. Den 28 juni kommer hon till Furuvik för en spelning på Stora Scen.

2006 började Linda Carlsson skriva och komponera egen musik. Låtarna lades ut på MySpace och sidan fick snart alltfler besökare. Redan senare samma år fick hon skivkontrakt och släppte sitt
debutalbum Late Night Heartbroken Blues. Artistnamnet var Miss Li. På kort tid har Miss Li blivit en av Sveriges främsta kvinnliga artister.

Debutalbumet har följts av ytterligare sex album, en rosad medverkan i TV4:s Så mycket bättre och samarbete med Maia Hirasawa och Lars Winnerbäck. Duetten Om du lämnade mig nu med Lars Winnerbäck låg på svensktoppen i otroliga 240 veckor.

Miss Lis senaste album Wolves kom ut i fjol och består av nio nyskrivna låtar. Låtarna är skrivna tillsammans med och producerade av Sonny Boy Gustafsson. I sommar ger sig Miss Li ut på turné, Furuvik utgör ett av stoppen. Den 28 juni kliver hon på Furuviks Stora Scen.

Stiftelsen (24/5), Daniel Adams-Ray (31/5), Sean Banan (7/6), Laleh (14/6) och Ulf Lundell (9/8) är sedan tidigare klara för spelningar i Furuvik i sommar. Ytterligare bokningar släpps under våren.

För pressbilder besök Furuviks bildbank: bilder.parksandresorts.com/furuvik och klicka på ”Konsert”. För ytterligare information, kontakta Erika Rydstrand, marknadschef Furuvik, på tfn:
010-708 79 13.

Furuviks säsongskort 2014
Furuvik öppnar för säsongen lördagen den 24 maj. Furuviks säsongskort ger fri entré till samtliga konserter arrangerade av Furuvik under säsongen 2014. Säsongskortet kostar 695 kr för vuxen och 495 kr för barn och går att köpa på www.furuvik.se alternativt på Gävle Turistbyrå eller ICA Maxi Gävle. Furuviks säsongskort ger även fri entré till Gröna Lund och Aquaria i Stockholm samt 30 % entrérabatt till Kolmården och Skara Sommarland.

Furuvik är en kombinationspark med djurpark, tivoli, vattenland och konsertarena, naturskönt belägen vid havet ca 1 mil söder om Gävle. Furuvik öppnade redan 1900 och är idag Sverigeledande på primater. Sedan 2008 återfinns Nordens enda primatforskningsstation i Furuvik. Furuvik är medlem i Svenska Djurparksföreningen samt den europeiska branschorganisationen EAZA. En av parkens viktigaste uppgifter är att agera folkbildande. 2013 omsatte Furuvik drygt 80 miljoner kr och gästades av över 235 000 besökare.