Futurum medverkar i Natur & Miljöboken

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2020 09:37 CET

För Futurum är alltid barnen i fokus. Det är för dem vi arbetar, med målet att tillhandahålla värdiga miljöer. Futurum vill bidra till en hållbar utveckling i vårt samhälle. Därför väljer vi att, med start under hösten 2020, medverka till utgivningen av Natur & Miljöboken – ett samhällsprojekt där tonvikten ligger på att tidigt lära för en hållbar utveckling.

Projektet riktar sig till barn i 10-12 års ålder. Till dem delas Natur & Miljöboken kostnadsfritt ut som en tredelad läromedelsserie vilken distribueras genom skolan. Då läromedlet används i skolan är den anpassad för kursplanen och kunskapsnivån i respektive årskurs och bildar tillsammans en heltäckande miljöutbildning med tonvikt på hållbar utveckling.

Du kan läsa mer om Natur & Miljöboken på: www.nmboken.se

Futurum Fastigheter i Örebro AB äger, förvaltar och utvecklar skolor, förskolor och brandstationer i Örebro kommun. Bolaget ägs till 100 procent av Örebro kommun via koncernen Örebro Rådhus AB, där Futurum är ett av dotterbolagen.

Visionen "Miljöer värdiga våra barn" ställer krav på Futurum, både vad gäller byggnadsmaterial och hållbarhet. Allt vi gör gör vi för de barn och ungdomar som vistas i våra lokaler. Läs mer om oss på futurumfastigheter.se

Text- och bildbyline måste inkluderas vid samtlig användning.

Kommentarer (0)

Kommentera