Fullspäckat höstlov på Fyrishov

Det blir en fullspäckad höstlovsvecka på Fyrishov. Bad, bus och roliga aktiviteter varje dag varvat med Pelle Svanslös, rekordförsök i vattenrutschbanan och läskiga spöktimmar i äventyrsbadet.

Höstlovsveckan på Fyrishov bjuder på bad och roliga aktiviteter varje dag. Här rivstartar höstlovet redan lördag 28 oktober och håller farten uppe med fullspäckat program under hela nio dagar.

Gör ett rekordåk
Aktivitetsledare finns på plats och arrangerar hinderbanerace, vattenhöjdhopp och rekordförsök i vattenrutschbanan. Höstens SM-kval i vattenrutschbana stoltserade med vinnartiderna 6,55 respektive 5,95 sekunder för junior- och seniorklass. Vi tror man kan åka ännu snabbare, kom och gör ett rekordförsök!

Träffa Pelle & Maja
För alla som gillar Pelle Svanslös är det ett ypperligt tillfälle att besöka Fyrishov under höstlovet. Både Pelle och Maja Gräddnos är på plats och minglar med barnen onsdag-lördag. Säg hej, få en kram eller gör en cool high five. En minnesvärd upplevelse för alla barn.

Läskiga spöktimmar
Bli inte rädd när klockor börjar ticka, dörrar knarrar, ljuset släcks ner och äventyrsbadet byter skepnad. Det är bara våra spöktimmar som bjuder på extra spänning. Eller vad är det som händer egentligen…? Moahaahahahaaaaa…

Pooldisco för hela familjen
Självklart blir det pooldisco i äventyrsbadet också, en upplevelse för hela familjen! Efter sommarens renovering finns ny belysning både ovan- och under vattenytan och i kombination med sprillans ljudsystem och Uppsalas kanske största discokula blir detta höstens mäktigaste familjedisco.

Vad händer under ytan?
Anmäl dig till en spännande visning i Undercentralen - det är där vi renar vattnet. Bland pumpar, mätare, filter och jättestora rör berättar vår vattentekniker om hur vattenreningen går till. Här får man även lära sig varför det är så viktigt att duscha innan bad. Visningen är anpassad för barn ca 7-12 år.

Babblarna, modelljärnvägar och Mora Träsk
Det är inte bara i badet det händer grejer under höstlovet. För de allra minsta kommer Babblarna på besök med tre shower under måndagen, alla slutsålda, och för de lite äldre kommer Mora Träsk och släpper loss i A-hallen söndag 5 november. Lördag-söndag samma helg är det även modelljärnvägsmässa i multihallarna med järnvägar, utställare och prova-på-aktiviteter.

För mer information och detaljerat höstlovsprogram, se www.fyrishov.se/hostlov

Välkommen!