Metallindustri: GAEU Consulting samordnar svenskt förvärv i Polen

GAEU Consulting AB, svensk export- och bidragsrådgivare med östra EU som specialitet, har kontraterats av ett av Sveriges ledande underleverantörsföretag inom plast- och metallbearbetning för att samordna företagsbesiktningen i samband med ett förvärv av ett medelstort polskt företag inom metallbearbetning.

Tomasz Wasik, vd i GAEU Consultings Polen-kontor kommenterar:

– Uppdraget började med att den svenska företagsledningen gav oss i uppgift att analysera etableringsförutsättningar i ett urval av länder i östra EU. Polen visade sig matcha de strategiska utgångspunkterna bäst. Vår kund visade stor uppskattning för vår insats och gav oss därför i uppgift att gå vidare och identifiera starka polska förvärvskandidater. Så skedde och vi medverkade sedan aktivt i dialogen mellan de polska och svenska företagslednin-garna. Nu är tiden mogen för due diligence i ett av företagen och vi är mycket stolta över att ha fått förtroendet att även samordna detta för ett lyckat förvärv så viktiga granskningsarbete.

Mer information:

Tomas Wasik, vd GAEU Consulting Sp.zo.o. i Kraków

Telefon +48 12 42 25 850, tomasz.wasik@gaeu.pl

Bilder för fri publicering finns i Pressrum på www.gaeu.se

GAEU Consulting Sverige, telefon + 46 8 556 063 50

Regioner

Genom att rådge inom offentlig finansiering och internationella affärer hjälper GAEU Consulting tillväxtföretagare att förverkliga sina affärsmål. GAEU Consulting erbjuder en unik metod för att nordiska företag med ambition att växa internationellt i Central- och Östeuropa, Nordamerika samt Asien. Företaget är därtill svensk marknadsledare när det gäller att ordna offentliga bidrag till investeringar, FoU och internationalisering. GAEU Consulting har kontor i Stockholm och Kraków. Mer information på www.gaeu.se