Nu flyttar rejmes.se till Molnet med ambitionen att bli Sveriges bästa bilhandelssajt

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 14:28 CET

När Rejmeskoncernen bestämde sig för att bygga Sveriges bästa bilhandelssajt hade de redan gjort ett gediget arbete med sitt varumärke. De visste att de behövde en samlad kanal för att kunna bli sina kunders bästa bilkompis. I grunden ligger mottot ”Rejmes - Vi tänker på dig.”

Våren 2012 påbörjade Rejmeskoncernen (Rejmes) ett projekt som fick heta Rejmes Digitala Närvaro. Rejmes Digitala Närvaro handlar om att skapa en enhetlig strategi för Rejmes digitala och mobila kommunikation, såväl som deras närvaro i sociala medier.

”Det här är en extremt viktig satsning för oss. Som vi ser det har vi en stor del av vår affär i de digitala kanalerna i framtiden. Bra tjänster på nätet har därför blivit en avgörande framgångsfaktor för oss.”, säger Malin Dahlgren, projektledare på Rejmes.

Projektet

Grundstommen i projektet är sajten rejmes.se. Rejmes har som mål att driva Sveriges bästa bilhandlarsajt. Då måste Rejmes och rejmes.se göra livet lättare för bilägaren. Sajten ska vara intuitiv och enkel. Den ska underlätta och uppmuntra kundernas beslut och köp. Men, den ska också vara rapp och inbjudande så att rejmes-medarbetaren kan använda den som ett stöd i sitt goda bemötande gentemot kunden.

”Våra kunder vill bli bjudna på kunskap, goda idéer och tips av olika slag, som underlättar och förädlar bilägandet. Värdeflöden som skapar nytta i vardagen är viktigt.”, påpekar Malin vidare.

Utförande

Med siktet inställt på Sveriges bästa bilhandlarsajt, fick Gaia uppdraget att skapa Rejmes nya plattform för digital kommunikation från grunden. Den utgör stommen i projektet Rejmes Digitala Närvaro. För Gaias del innebär det att vi har har byggt en sajt som ska fungera som grund för att i framtiden kunna skapa en digital bilhall och serviceverkstad, som stödjer, kompletterar och förenklar livet för bilägaren.

”Rejmes var tydliga med att poängtera att sajten skulle vara intuitiv och intressant. Man skulle enkelt kunna utföra sitt ärende och bli lockad till många återbesök. Därför har vi lagt mycket vikt vid att skapa en struktur som stödjer och intresserar över tid.”, säger Nina Sebring, projektledare på Gaia.

Projektet är utfört i samarbete med reklambyrån Strateg. De har skapat den grafiska profil och kommunikationsplan som ligger till grund för utseendet och innehållet på sajten.

Funktioner

Rejmes har kunder som representerar tvärsnittet av samhället, därför har enkelhet varit nyckeln för Gaia i valet av struktur och funktion. rejmes.se är intuitiv så att användaren finner förnöjsamhet i att nyttja sajten. Den är också utvecklad med tanke på att det ska vara enkelt för användaren att fatta sina beslut direkt. Det finns flera funktioner som förenklar livet för dig som ska köpa en bil eller dig som bilägare. Sajten noterar till exempel geografisk plats och kopplar direkt ihop användaren med ”Mitt Rejmes”, det vill säga den närmast belägna Rejmes-handeln.

Tekniker

Rejmes valde att förlägga sajten i Molnet och därför är rejmes.se utvecklad enligt de premisserna. För Rejmes del innebär det att de enkelt kan skruva sin resurser efter hur mycket trafik det är till sajten och de betalar löpande baserat på kapacitetsförbrukning. Att sajten ligger i Molnet gör att Rejmes kan köpa infrastrukturen som tjänst. Sajten är anpassad för mobila enheter, så att användaren alltid kan vända sig till sin bilkompis.

Resultatet

rejmes.se byggdes inte bara för att det skulle vara enkelt att köpa bilar, utan snarare med tanke på att det skulle vara enkelt att äga och serva sin bil. Sajten är utformad utifrån bilägarens behov och finns ständigt där som en god bilkompis. Den läser av bilägarens status och anpassar sin information därefter, varpå bilägaren får ett lite enklare billiv. Sajten är helt ny och har utvecklats från grunden i Molnet. Det är en enkel, rapp och inbjudande sajt. Målet är att den ska bli Sveriges bästa bilhandlarsajt som ska locka till många återbesök.

Gaia System är ett konsultföretag inom it, som utvecklar och underhåller smarta it-system. Våra it-system underlättar våra kunders vardag och skapar affärsnytta. Vi kombinerar lång erfarenhet av it-utveckling med en ständig nyfikenhet på de senaste trenderna. Vårt kontor finns i Norrköping och vi jobbar framförallt med företag som har sin bas i Östergötland. Idag är vi 30 gaianer. Förra åretomsatte vi 27 miljoner kr. Läs gärna mer på www.gaia.se eller besök oss på Facebook.

Kommentarer (0)