Produkterna är ett utmärkt val för den som vill ge huden extra kärlek när temperaturen sjunker.

Cetaphil första hjälpen mot trist hud i höst

Uppsala, 30 September, 2020, Cetaphil hjälper dig ta hand om din hud när hösten kommer med kyla och torrare inomhusluft.

”Cetaphils hudvårdsprodukter har rekommenderats av hudläkare i över 70 år och används av miljontals människor över hela världen. Alla återfuktande produkter är speciellt framtagna för att vara effektiva, men ändå milda och stärkande för huden. Produkterna är ett utmärkt val för den som vill ge huden extra kärlek när temperaturen sjunker” säger Anna Marsell, General manager, Galderma Nordic

1. Rengör!
Börja alltid med att tvätta händerna innan du påbörjar din rengöringsrutin, då undviker du att få smuts från händerna i ansiktet. Därefter använder du en rengöring som tar bort överflödigt fett och låter porerna andas. Glöm inte att rengöra hals och dekolletage också.
Tips! Cetaphils toppsäljare Cetaphil Gentle Skin Cleanser vårdar huden samtidigt som den rengör skonsamt utan att ta bort hudens naturligt skyddande fetter och mjukgörare. Den kan dessutom användas både med och utan vatten.

2. Fukt, fukt och fukt.
När hösten kommer med kallare temperaturer, regn och hårda vindar är det vanligt att huden reagerar negativt. Ofta genom att bli torr och fnasig eller fet och blank. Därför är det viktigt att återfukta din hy ordentligt.
Tips! Cetaphils Facial Lotion både vårdar och återfuktar huden samtidigt som den stärker hudens naturliga skyddsbarriär.

3. Glöm inte bort din kropp.
Huden är kroppens största organ och mer än bara ansiktet måste därför rengöras och återfuktas. Efter sommarens solstrålar och många bad kan den ha tagit extra skada och torkats ut. Ge därför hela din kropp lite extra kärlek till hösten.
Tips! Cetaphil Pro Restoraderm Skin Restoring Body Wash och Body Moisturizer är specifikt framtagna för torr och mycket torr hud. De innehåller en patenterad ceramid- och filaggrinteknologi som återfuktar och lugnar torr och skadad hud.

Försäljningsställen och priser: Cetaphils produkter säljs på apotek och på Åhléns. Rekommenderade cirkapriser: Cetaphil Gentle Skin Cleanser – 119 kr/236 ml, 179 kr/473ml, Cetaphil Facial Lotion 149 kr/118 ml, Cetaphil Pro Restoraderm Skin Restoring Body Wash 179 kr/295 ml, Body Moisturizer 239 kr/295 ml.”

Globalt center och nordiskt säljbolag i Uppsala
I Uppsala har Galderma 500 medarbetare och här ligger även vårt globala center för affärsområdet Aesthetics (Estetik) med verksamhet inom produktutveckling, tillverkning och marknadsföring för världsledande produkter som Restylane®, Sculptra® och Azzalure®. Uppsala är också basen för Galderma Nordic, det nordiska säljbolaget.

Exempel på strategiska varumärken är bland annat Epiduo® (adapalen/bensoylperoxid),Oracea® (doxycyklin), Clobex® (klobetasolpropionat), Differin® (adapalen), Metvix® (metylaminolevulinat), Mirvaso® (brimonidin), Soolantra® (ivermektin), Rozex® (metronidazol), Loceryl® (amorolfin), Basiron® (bensoylperoxid), Azzalure® (Clostridium botulinum neurotoxin typ A hemagglutininkomplex), Basiderm®, Actinica®, Cetaphil®, Restylane® och Sculptra®.