Lokala UF-mässan i Gällivare sänds live på webben.

Lokala UF-mässan i Gällivare 2021 ställer om och blir digital

Lapplands gymnasium anpassar sig efter rådande omständigheter och förlägger Gällivares lokala UF-mässa 2021 till ett digitalt event. Priser delas ut i kategorierna Årets pitch, Årets vara och Årets digitala företag.

- Vi har letat alternativa lösningar som följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har kommit fram till en digital lösning som dessutom gör att alla har möjlighet att delta! Eleverna har visat på ett stort engagemang och vi är därför otroligt glada över att prisutdelningen trots allt blir av och nu dessutom kommer kunna följas av alla som vill, säger Mari Nordström, lärare i ekonomi och juridik på Lapplands gymnasium i Gällivare.

När: 17 mars kl 18.00
Möteslänk: https://bit.ly/Gallivare-UF-massa-2021
Mötesverktyg: Microsoft Teams

Prisutdelare i kategorierna är:

• Företagarna Gällivare - Årets pitch
  • Sparbanken Nord - Årets vara
  • Gällivare Näringsliv AB - Årets digitala företag

De tävlande företagen är:

Florero UF

Vi erbjuder stilrena egendesignade vaser av återvunna glasflaskor till alla som är intresserad av en unik inredningsdetalj.

E-post: florerouf@outlook.com
Instagram: @florero.uf
Facebook: UF.Florero

LapplandDesign UF

Vi erbjuder snygga färgglada huvtröjor som har fototryck med motiv från lapplands fina natur. Huvtröjorna har en härlig kvalité då dem är gjord av ekologisk bomull. Tröjan passar dig som söker en hållbar, bekväm och snygg tröja med det lilla extra!

E-post: lapplanddesign.uf@outlook.com
Instagram: @lapplanddesignuf
Facebook: lapplanddesign.uf.1

Matchbox UF

Vi erbjuder en praktisk och stilren tändsticksaskhållare i tunnplåt med ett extra utrymme för de brända stickorna för dig som vill ha ordning och reda. Nu har vi även en kringprodukt som är handgjorda ljus.

E-post: matchbox.uf@hotmail.com
Instagram: @matchbox.uf
Facebook: uf.matchbox

ReFlower UF

Vi erbjuder en fräsch detalj till ditt hem som gör dig glad, i form av kvalitativa hemodlade krukväxter i stilsäkra återvunna konservburkar.

E-post: reflower@gmail.com
Instagram: @refloweruf
Facebook: reflower.uf

Transparent Design UF

Transparent Design UF ska sälja stilrena glastavlor med fina motiv, som ger din inredning det lilla extra!

E-post: transparentdesign.uf@outlook.com
Instagram: @transparentdesign.uf
Facebook: transparentdesignuf

Trädesign UF

Vi erbjuder stilrena produkter gjorda av trä med motiv inspirerad från vår vackra fjällvärld i Lappland

E-post: ttradesignuf@gmail.com
Instagram: @tradesign.uf
Facebook: TräDesign-UF-104233834775822

TMO UF

TMO UF hjälper och inspirerar dig med din konditionsträning och styrketräning till nya nivåer. Välj bland olika träningspass som passar just dig och dina målsättningar!

E-post: tranamedossuf@gmail.com
Instagram: @tmo.uf
Facebook: tranamedossuf

Världens djur UF

Våran affärside är att sälja en aktiverande barnbok som uppmärksammar världens utrotningshotade djur. Vi vet att barnen är framtiden och därför väljer vi att starta där.

E-post: varldensdjur.uf@gmail.com
Instagram: @varldensdjur.uf
Facebook: varldensdjuruf1

Gällivares lokala UF-mässa 2021 arrangeras av Lapplands Gymnasium i samarbete med Sparbanken Nord, Företagarna Gällivare, Gällivare Handel och Gällivare Näringsliv AB.

Ung företagsamhet utvecklar grundskole- och gymnasieelevers kreativitet och företagsamhet, exempelvis genom att de startar och driver egna företag. Läsåret 2020/2021 är det rekordmånga gymnasieelever som har startat UF-företag i Sverige, 34 676 elever. Lapplands gymnasium är den gemensamma gymnasieorganisationen för gymnasieskolorna i Gällivare, Jokkmokk, Kiruna och Pajala kommuner.

På ekonomiprogrammet driver eleverna sina företag i årskurs tre och arbetar med det i minst två st 100 poängs kurser. På övriga program kan man välja till kursen Entreprenörskap eller entreprenörskap och företagande för att få möjligheten att driva ett eget UF-företag. Under åren har våra UF-företag skördat stora framgångar i de regionala mässorna som hållits.

Marie Nordström
mari.johansson@lapplands.se