Garageportexperten köper Värmlands Portservice

Garageportexperten har genom sin franchisetagare i Karlstad köpt det lokala industriportsföretaget Värmlands Portservice. Övertagandet skedde den första december i år.

– Tack vare förvärvet kan vi nå vårt mål att öppna fler butiker på en eller ett par orter i Värmland och då också kunna nyanställa både sälj- och servicepersonal, säger Anders Karlsson som äger Garageportexperten i Karlstad.

Värmlands Portservice är ett familjeföretag med över 20 års erfarenhet av industriportsverksamhet med bas i Karlstad och med Värmland som huvudsakligt arbetsfält. Bolaget drivs idag av sönerna till grundaren.

– För våra kunder innebär köpet att båda bolagen blir starkare tack vare både bättre kunskapsöverföring och större bredd. Det garanterar en ännu högre närvaro och servicegrad över hela Värmland, säger Mikael Holmstrand, vd på Garageportexperten.

Värmlands Portservice är ett mycket välrenommerat företag och har nu kommit till ett läge där de behöver en stark och engagerad ägare för att kunna ta ytterligare steg i utvecklingen. All personal i Värmlands Portservice följer med i förvärvet och bolaget drivs vidare som en egen enhet.

Anders Karlsson, ägare Garageportexperten Karlstad, 0706-77 97 50, anders.karlsson@garageportexperten.se

Regioner

Garageportexperten är Sveriges största leverantör av garageportar med en omsättning på 300 Mkr. Det är en rikstäckande franchisekedja som består av 30 franchisetagare och finns på nästan 50 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Sedan starten 1995 har Garageportexperten levererat och monterat över 210 000 portar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar. www.garageportexperten.se