Garageportexperten lanserar ny webbshop

Garageportexperten lanserar ny webbshop

I dag lanseras Garageportexpertens nya hemsida, med en webbshop som erbjuder Sveriges bredaste sortiment av garageportar. Ambitionen är att kombinera en effektiv köpupplevelse med personligt kvalitetsfokus – den lokala butiken sköter leverans, montering och service.

– Till skillnad från traditionell byggvaruhandel eller e-handel, vars erbjudande ofta stannar vid en levererad pall till dörren, så hjälper vi även kunden med installationen. Vi vet att kunden inte vill att köpupplevelsen ska stanna vid en beställning på hemsidan utan vill känna trygghet hela vägen, därför månar vi om det personliga mötet, säger Mikael Holmstrand, vd på Garageportexperten.

Med den nya hemsidan vill Garageportexperten göra det enkelt och bekvämt att ta del av Sveriges bredaste sortiment. Till skillnad från en traditionell e-handel är det dock alltid den lokala butiken som levererar, monterar och står för service gentemot kunden.

– Regelverk gällande byggvaror, elinstallationer och CE-märkning gör att det varken är enkelt eller helt riskfritt för kunden att själv montera sin port. Oavsett var kunden lägger sin order ska vi erbjuda en fullservicelösning. Det är en viktig kvalitetsmarkör och innebär trygghet och säkerhet för kunden, säger Mikael Holmstrand.

För att skapa sajten har Garageportexperten byggt en helintegrerad lösning från grunden. Flödessystemet baseras på data hämtad från affärssystemet VISMA Business, som integreras i det befintliga kundhanteringssystemet.

Med en omsättning på 310 miljoner kronor är Garageportexperten Sveriges största leverantör av garageportar. Kedjan består av 30 franchisetagare med 47 butiker över hela landet. Sedan starten har kedjan levererat och monterat över 230 000 garageportar.

Besök sajten:www.garageportexperten.se

Fakta nedan: Att tänka på vid byte av garageport

Fakta:
• En garageport ska leva i 25–30 år. Köp garageporten av en väletablerad leverantör så att du har tillgång till reservdelar i framtiden och också har någon att kontakta för frågor, garanti och service.

Garageportexperten är Sveriges största leverantör av garageportar med en omsättning på 310 Mkr. Det är en rikstäckande franchisekedja som består av 30 franchisetagare och finns på nästan 50 orter, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Sedan starten 1995 har Garageportexperten levererat och monterat över 230 000 portar till villor, hyreshus och bostadsrättsföreningar. www.garageportexperten.se