​Garageportexperten utökar sin marknadsavdelning med digital kompetens.

​Garageportexperten utökar sin marknadsavdelning med digital kompetens.

Garageportexperten meddelade tidigare i veckan att man rekryterat Roger Sigrén som Återförsäljaransvarig för att utveckla företaget ytterligare ett steg i rätt riktning. Nu har företaget även utökat sin marknadsavdelning för att kunna ligga i framkant.

”Vi har haft två väldigt lyckade rekryteringsprocesser med flera riktigt skarpa kandidater för båda tjänsterna”, berättar Mikael Holmstrand, VD Garageportexperten. ”Vi pratar ofta om att anpassa oss för att möta en framtida marknad med annorlunda krav från våra kunder. Det innebär att vi måste bemanna oss för att ta hand om dessa kunder. På samma sätt som vi på supportkontoret nu bemannar oss för de krav vi ser att morgondagens kedja kommer att ställa på oss”.

Garageportexpertens senaste rekrytering är Ulrika Swartz som kommer att ta rollen som digital kommunikatör. Ulrika är ett helt nytt ansikte i garageportsvärlden. Med sig har hon en lång erfarenhet av kommunikation och marknadsföring, nu senast som Marknadsansvarig på brandsäkerhetsföretaget Firesafe. Hon har även hunnit med att arbeta i andra koordinerade marknadsroller, på musikproduktionsbolag samt varit press- och marknadsansvarig på olika festivaler.

”Det ska bli jätteroligt att använda mina erfarenheter från både liknande och helt vitt skilda branscher här på Garageportexperten. Stort fokus kommer ligga på att få igång sociala media i flera kanaler. Få fler att vara delaktiga och bidra med mer. Jag har redan slagits av att kedjans koncept är så genomtänkt. Det kommer göra mitt och vårt gemensamma arbete framöver både roligt, tacksamt och inspirerande. Att vi arbetar tillsammans är ett måste för att få det genomslag vi önskar” säger Ulrika.

Ulrika Swartz tillträdde sin roll som digital kommunikatör i september 2019.