Löpare, cyklister och triathleter av världsklass som använder den bästa tillgängliga tekniken då de förbereder sig för tävlingsdagen. Möt Garmins sponsrade atleter och cykelteam 2021.

Garmin och Tacx presenterar 2021 års sponsrade cykelteam och atleter

Garmin presenterar idag sina sponsorskap för 2021 som består av fler än 20 professionella cykelteam och hundratals professionella löpare, cyklister och triathleter.

“Vi är glada över att välkomna dessa atleter till Garmin-Tacx och är stolta över att de ska representera vårt företag i tävlingar runt om i världen” säger Susan Lyman, global marknadschef på Garmin. “Dessa löpare, cyklister och triathleter väljer Garmin och Tacx för våra innovativa produkter och teknologi och vi är glada över att få vara en del av deras framgångar på tävlingsdagen.”

Professionella cykelteam

Garmin och Tacx är glada över att kunna välkomna Team Jumbo-Vismas nya damlag till 2021 års uppställning av sponsrade atleter. Teamet består av 12 cyklister och inkluderar Marianne Vos, en världsmästarcyklist med olympiska meriter.

Nedan professionella cykelteam sponsras av Garmin och Tacx.

• Astana — Premier Tech
  • CANYON//SRAM Racing
  • CST PostNL Bafang MTB Racing Team
  • CUBE Actionteam
  • EF Education-NIPPO
  • Liv Racing
  • Lotto Soudal (M/F/Development)
  • SCOTT-SRAM MTB Racing Team

Tacx fortsätter att sponsra Deceuninck — Quick-Step. De team som Garmin fortsätter att sponsra inkluderar CLIF Pro Team, Groupama-FDJ, Movistar Team (M/F) och INEOS Grenadiers.

Professionella atleter

Garmin är glada över att välkomna Tom Evans, 2018 års vinnare av UTMB-CCC Ultra trail running, Tiago Ferreira, som är världsmästare i XCM, Ashton Lambie som är track cyclist spårcyklist och rekordinnehavare av Trans-Kansas samt Keegan Swenson som är nationell mästare i XCO.

De nya atleterna får sällskap av ännu fler tävlande i världsklass, bland annat trefaldiga Ironman-världsmästaren Mirinda Carfrae, 2019 års Ironman-världsmästare Anne Haug, tvåfaldiga Ironman-världsmästaren Patrick Lange, Ironman 70.3-världsmästare Holly Lawrence, trefaldiga vinnaren av World Triathlon Series Mario Mola, trefaldiga vinnaren av Europeiska Mästerskapen och Ironman World Championship qualifier Giulio Molinari, vinnare av ETU Sprint Triathlon och ETU Olympisk distans Triathlon Joao Pereira, Rebecca Rusch som är en del av internationella Mountain Bike Hall of Fame och benämnd “Queen of Pain” samt Nino Schurter som vunnit VM i XCO åtta gånger.

Dessa sponsrade team och atleter kommer att representera Garmin och Tacx på tävlingar ute i världen och vara utrustade med den absolut bästa och senaste utrustningen för träning och tävling. Forerunner® löparklockor, bland annat vår premiumklocka Forerunner 945, registrerar inte bara en löprunda utan mäter också statistik på ett bredare plan för att ta reda på allt om en atlets prestation, träningshistorik, mål och ännu mer. Edge® cykeldatorer, inklusive Edge 530, Edge 830 och Edge 1030 Plus ger cyklister avancerade prestationsdata likväl som kvalitativ navigering med GPS. Våra team kommer också att cykla med Varia™ RTL516 då de tränar. Denna bakåtseende radar varnar för bilar som närmar sig bakifrån och varnar även bilen bakom med en baklykta som lyser starkare för att varna bilföraren att en cyklist finns framför hen på vägen. Många av atleterna kommer också att använda Index™ S2 Smart Scale för att ha koll på data som kroppsvikt, BMI och kroppssammansättning.

Flera av de lag som sponsras av Tacx kommer också att träna inomhus med smarta trainers, bland annat NEO 2T Smart. Denna kraftfulla och intuitiva trainer mäter data med en exakthet inom 1% och är känd för sina unika funktioner; vägkänsla, dynamisk tröghet och optimal känsla i nedförsbacke som gör att cykelturen känns realistisk. Dessutom kommer många av de sponsrade lagen träna och tävla med Tacx-flaskor och Ciro flaskhållare.