Approach S62 - Förstklassig golfklocka med GPS

​Garmin® introducerar Approach® S62

Förstklassig golfklocka med GPS i en design som passar även utanför banan med större display i fullfärg och avgörande information från fler än 41 000 banor världen över.

Garmin presenterar idag premiumklockan Approach S62, en elegant golfklocka med GPS som integrerar kritisk baninformation och kartläggning i fullfärg, direkt på handleden. Med sin 1,3-tums pekskärm i färg – 17 procent större än den tidigare modellen – som är läsbar i solljus och en reptålig keramisk infattning, ger Approach S62 dig en större skärm som är enkel att läsa, samtidigt som den har en elegant design som vinner i klubbhuset. Med ett antal funktioner som kan hjälpa till att förbättra golfspelet, erbjuder Approach S62 valmöjligheter som PlaysLike Distance och Hazard View. I nya Approach S62 introduceras också en Virtual Caddy som analyserar kritiska faktorer som vindhastighet, banlayout och spelarens tidigare golfsvingar för att välja den bäst lämpade klubban för varje slag. Approach S62 visas i Garmins monter vid årets PGA Merchandise Show i Orlando 22–24 januari.

"Approach S62 ger golfaren tillgång till viktig golfinformation som ingen annan klocka på marknaden, med en design som även passar utanför klubbhuset", säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. "Tack vare vår nya inbyggda Virtual Caddie och detaljerade bankartor har Approach S62 kraften att omedelbart transformeras till en caddie som känner dig och har kunskap om 41 000 banor världen över."

Approach S62 briljerar med sin precisa kompetens som underlättar strategi och finjustering av ditt spel. När du som golfare finner dig strandad med ett blint slag och inte kan se flaggan, visar Approach S62s PinPointer dig den exakta riktningen till flaggan. Klockan använder PlaysLike Distance för att justera längden för att kompensera för slag i upp- eller nedförsbacke, och med Hazard View kan du snabbt scrolla igenom alla hinder på kartan för att få kritisk avståndsinformation och få reda på exakt vad du ska undvika under spelet. Tack vare Green View-funktionen spelar det ingen roll var på banan du befinner dig, klockan kommer att visa samtliga greeners verkliga form och låta dig dra och släppa flaggan för mer noggrann längdmätning. Dessutom använder Approach S62 Autoshot-analysatorn för att mäta och registrera slagavstånd.1 Denna effektiva spårningsfunktion kan också paras med tillvalet ApproachÒ CT10-klubbspårningssensorer för ytterligare spårningsdetaljer för spelet.

Spelentusiaster kan få ännu mer insikt om sitt spel efter att ha parat Approach S62 med appen Garmin GolfÔ för att få tillgång till den nya widgeten för golfprestationer. Statistiken kalkyleras i appen och skickas sedan till klockan så att du kan gå igenom handikappindex, fairwayträffar och inspel/felprocent samt andel greenträffar i procent. Appen tillhandahåller även analys för antal intjänade slag och gör det möjligt för användaren att delta på topplistor och i turneringar med andra spelare runt om i världen.

Approach S62 erbjuder en rad avancerade funktioner som sträcker sig utanför golfbanan, såsom förbättrad pulsmätning2 vid handleden. För att bättre kunna mäta nivån för din hälsa och kondition har sensorn Pulse Ox3 implementerats i klockan för att uppskatta blodets syremättnadsnivå. Klockan har också smarta aviseringar4 för att ta emot e-post, sms och andra aviseringar direkt på klockans display. Den har också aktivitet2 och har förinstallerade aktivitetsprofiler för löpning, cykling och även simning. Introduktionen av Garmin PayÔ ger möjlighet till en kontaktlös betalningslösning5 för att enkelt kunna göra betalningar med Approach S62. På så vis kan du spendera mer tid på golfbanan och mindre tid i kön till kassan.

Ytterligare en fördel, för dig som golfare, är Approach S62:s längre batteritid som kan räcka upp till 20 timmar i GPS-läge och upp till 14 dagar i smartwatch-läge. Garmins QuickfitÒ-band gör att klockans utseende lätt kan ändras och alltid ha en attraktiv design oavsett om du väljer läder, silikon, nylon eller titan. På Connect IQÔ Store kan du ladda ner skräddarsydda appar och widgets för att göra klockan mer personlig och anpassad efter dig.

Approach S62 finns ute nu med ett rekommenderat detaljhandelspris på 6 399 kronor. Läs mer på Garmin.se.

1Bollens läge och träff på bollen kan påverka slagregistreringen. Puttar registreras inte. Vissa slag, särskilt chipslag, kanske inte alltid registreras.
2 Se Garmin.com/ataccuracy.
3Detta är inte en medicinsk enhet och är inte avsedd att användas vid diagnos eller övervakning av medicinska tillstånd; se Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox är inte tillgänglig i alla länder.
4När den paras med en kompatibel smartphone; se Garmin.com/ble
5Visa aktuella länder, betalningsnätverk och bankinformation på Garmin.com/GarminPay/banks