Garmin® nüvi® Advanced – med Foresquare®,  Direct Access och skärm med multitouch

Garmin® nüvi® Advanced – med Foresquare®, Direct Access och skärm med multitouch

Garmin presenterar nu en ny serie bilnavigatorer – nüvi Advanced. Enheter med 5, 6, och 7-tums skärman med multitouch, livstids kartuppdatering, Bluetooth, Smarthpone link, Foursquare som hjälper dig att utforska nya och populära restauranter, butiker mm. och Direct Access som gör det enklare att hitta till platser inne i komplexa destinationer som gallerior och flygplatser. Dessutom finns Garmins exklusiva funktioner Active Lane Guidance, Real DirectionsTM, photoReal- och Bird’s Eye Junction View med.

– Med stora, multitouch-skärmar, Foursquare och Direct Access, erbjuder nüvi Advanced-serien en enastående navigationsupplevelse i bilen, säger Dan Bartel, försäljningschef på Garmin international.

– Den här nya nüvi-serien kombinerar fördelarna med en separat navigator, som stor display, förinstallerade kartor och premiumfunktioner med data från Foursquare och hjälper föraren att utforska nya platser.

Advanced-serien har skärmar med hög upplösning och pinch-to-zoom. De stora skärmarna visar dig mer körrelaterad information på en och samma gång eftersom filassistans och trafikinformation presenteras separat bredvid kartan. Alla Advanced-modeller har förinstallerad karta och intressanta platser som inte är beroende av mobiltäckning. Lifetime Maps1 och Lifetime Traffic2 ingår i vissa modeller.

Dessutom har navigatorn miljontals förinstallerade platser från Foursquare så du kan hitta och utforska nya och populära företag, butiker, restauranger eller andra destinationer.

– Foursquare har byggt en platsdatabas med information om miljontals platser baserad på platser folk faktiskt besöker, säger David Rosenberg, utvecklingschef på Foursquare.

– Vi använder datan för att skapa personliga lokala rekommendationer och vi är glada över att samarbeta med Garmin och hjälpa människor att navigera runt om i världen.

Foursquare är en databas med platser som du enkelt kan söka efter via menyn “Vart?” och få vägbeskrivningar dit. Tillsammans med Smartphone Link app3 kan du söka efter specifika kategorier som bästa och trendigaste platserna i närheten. Smartphone Link ger också tillgång till mer detaljerad information från Foursquare, inkl. betyg, prisklass och öppettider.

Direct Access är en ny funktion som hjälper dig att hitta platser inne i stora byggnader. Du kan t.ex. söka efter restauranger eller butiker i ett köpcentrum, eller terminaler, parkeringar och biluthyrningar på en flygplats. nüvi guidar dig automatiskt till den entré som ligger närmast din destination och indikerar var i byggnaden den ligger. T.ex. “Lindex är innanför på övre plan”.

Real Directions guidar dig på ett naturligt sätt. Funktionen använder igenkännbara landmärken, byggnader, trafikljus och stoppskyltar för att ge anvisningar. T.ex. kan den säga “sväng höger efter Statoil” eller “sväng vänster efter trafikljuset.”

Active Lane Guidance ser till att du aldrig missar en avfart. En kombination av röstmeddelanden och bilder med färgade pilar förbereder dig inför filbytet.

Up Ahead informerar konstant om närliggande tjänster som restauranger, bensinstationer och rastplatser.

Bluetooth tillåter hands-free telefonsamtal och tillsammans med Smartphone Link kan din smartphone och nüvi dela data för realtidstjänster som 3D traffic live, bilder från trafikövervakningskameror, uppdatering av fartkameror, Eniro företagssök, väder och mycket mer.

nüvi Advanced visar även hastighetsbegränsningar, skolzoner, photoReal- och Bird’s Eye Junction View. Röstaktiverad navigation finns i vissa modeller. För mer information, besök www.garmin.se

Vissa modeller i den nya nüvi-serien finns tillgängliga redan nu till ett rekommenderat cirkapris från 1 699: - till 3 099: -.

1Livstids kartuppdateringar berättigar dig till kartuppdateringar då dessa görs tillgängliga av Garmin under en kompatibel Garmin-produkts livstid eller så länge som Garmin tar emot kartdata från sin tredjepartsleverantör, vilket som må vara kortast. Ej överförbart till annan Garmin-produkt. För fullständiga villkor se www.garmin.com/numapslifetime. Ytterligare minne (inköp krävs) kan bli nödvändigt vid framtida kartuppdateringar.

2Livstids trafik gäller under hela din trafikmottagares livstid eller så länge Garmin tar emot trafikinformation från sin trafikleverantör, vilket som må vara kortast. Med en trafikmottagares livstid avses den period trafikmottagaren (a) har den tekniska kapacitet som krävs för att tae mot aktuell datatrafik och (b) fungerar utan omfattande reparationer. Trafikinformation finns ej tillgängligt i alla områden.

3Bluetooth -kompatibel smartphone krävs. Kontakta din mobiloperatör för mer information om avgifter och roamingavtal. Ej tillgängligt i alla områden. Prenumeration krävs.