Garmin® presenterar uppgraderade funktioner för två av sina populära handburna serier

Garmin presenterar idag GPSMAP 64x/64sx och eTrex 22x/32x, som erbjuder dig som vill ge dig ut i naturen en mängd olika handburna alternativ att ta med på äventyret.

GPSMAP®

Den nya GPSMAP 64x/64sx-serien introducerar två GPS-handenheter med Galileo-support. GPSMAP 64x-serien har 8 GB inbyggt minne med en microSD™-kortplats för extra data och kartor. GPSMAP 64x-serien har även stöd för BirdsEye Satellite Imagery (abonnemang krävs) och papperslös geocaching. Båda handenheterna i GPSMAP 64x-serien har en batteritid på 16 timmar i GPS-läge med 2st AA-batterier.

Utforska världen med pålitlig navigering i handen. Den robusta, knappstyrda GPSMAP® 64x-handenheten med sin högkänsliga mottagare med quad helix-antenn har stöd för flera globala navigationssatellitsystem (GPS, GLONASS och Galileo).

GPSMAP® 64sx bygger vidare på de grundläggande funktionerna i 64x och har inbyggd 3-axlad kompass med barometrisk höjdmätare. Den har även trådlös anslutning via BLUETOOTH® och ANT+®, så att du kan hålla kontakten när du är ute på fältet genom att trådlöst ta emot smarta meddelanden som e-postmeddelanden, sms och andra aviseringar från en kompatibel enhet.

GPSMAP 64x-serien förväntas finnas tillgänglig i juni 2019, till ett rekommenderat cirkapris på 3 299:- respektive 3 899:-

eTrex®

Den populära eTrex-serien från Garmin uppgraderas med förinstallerade europakartor TopoActive och utökat internminne. Dessa knappstyrda handenheter har en färgdisplay och de nödvändiga funktioner som behövs vid vandring, jakt, klättring och andra äventyr.

Utforska naturen med tillförsikt med eTrex 22x, en robust GPS-handdator med en 2,2 tums färgdisplay. Den kommer förladdad med europakartor TopoActive med farbara vägar och spår att utforska vid cykling eller vandring. Lägg till ännu fler kartor via microSD™-kortplats och 8 GB internminne. Med dual-satellite stöd (GPS och GLONASS) spårar den i mer utmanande miljöer än med enbart GPS. Få upp till 25 timmars batterilivslängd i GPS-läge med 2st AA-batterier. Spara papper och ladda geocacher och detaljer direkt till enheten. Nya eTrex 32x har inbyggd 3-axlad kompass och barometrisk höjdmätare som ger ytterligare navigeringsfunktioner.

eTrex 22x och eTrex 32x finns tillgängliga nu till ett rekommenderat cirkapris på 2 199:- respektive 2 799:-