Garmin® utökar sin populära golfserie med Approach® G7 och G8 Golf GPSer med PlayLike Distance och trådlös kommunikation

Garmin presenterar idag två nya handburna golfenheter – Approach G7 och G8. Dessa slimmade enheter med pekskärm är programmerade med fler än 30 000 internationella golfbanor och har ett uppladdningsbart batteri som räcker i upp till 15 timmar. Bägge enheterna har Garmins nya funktioner PlaysLike Distance som visar distans vid sluttning och Smart avisering som visar dina email, SMS och påminnelser direkt i din Approach medans din smartphone ligger i din väska. De är också kompatibla med nya Garmin Connect™, där du kan ladda upp dina resultat och se dina framsteg.

– Nya Approach G7 och G8 är ett helt nytt golfverktyg för den entusiastiska golfaren, säger Martin Resch, produktchef på Garmin EMEA Outdoor.

– Med sin stora tydliga skärm, vattentäta hölje (IPX 7) och flera nya funktioner är Approach G7 och G8 produkter som kommer ge mycket glädje på golfbanan.

Nya funktioner

PlaysLike Distance justerar avståndet när flaggan är placerad nedanför eller ovanför din position för att ge det faktiska avståndet som skall spelas.

Club Advice kommer ihåg hur långt du slår med varje enskild klubba och ger rekommendationer på klubbval baserat på avståndet till flaggan.

Big Numbers gör det enklare för dig att tydligt se viktig information utan att behöva ta fram läsglasögonen.

Smart avisering ger dig möjligheten att para ihop enheten med en iPhone 4S eller senare för att kunna läsa e-post, textmeddelanden, påminnelser mm. direkt på enhetens skärm. (kompabilitet med Android kommer i juni 2014)

Pin pointerger riktningen till center green vid skymda slag. (Endast Approach G8)

Världens golfbanor helt utan avgifter

Approach G7 och G8 kommer förprogrammerade med fler än 30 000 internationella golfbanor och allt eftersom det läggs till nya banor kan du gratis ladda ner dem till din enhet så att du alltid har tillgång till den senaste utgåvan.

Se det exakta avståndet

På den ljusstarka skärmen kan du se tydliga markeringar på kartan som ger dig avstånden 100, 150, 200 och 250 meter till green för att förenkla klubbval och spelupplägg. Markera var som helst på hålet och mät avståndet till bunkrar, vattenhinder, doglegs mm. På den stora tydliga skärmen visas avstånden till framkant, center och bakkant av green. Möjlighet finns också att justera flaggpalceringen på varje hål vilket ger ett exakt avstånd till hål.

Kunskap är makt

För att bli en bättre spelare så är träning ett måste. Det som proffsen använder är statistik som de sedan analyserar för att besluta vad man skall träna på för att spara slag. I Approach G7 och G8 för du enkelt statistik över fairway träffar (om du missar markerar du om missen är till vänster eller höger om fairway), green träffar (GIR) och antal puttar per hål. Denna statistik kan lätt granskas på skärmen eller föras över till en dator för utskrift.

Samtidigt som du för statistik över din prestation kan du också lägga in längden på dina slag med respektive klubba. Denna information lagras i enheten och ger dig förslag på klubbval utefter det avstånd som du har kvar till green.

Det inbyggda scorekortet i enheten hjälper dig att hålla koll på din och dina medspelares score. Approach G7 och G8 hanterar spelformerna slagspel, poäng bogey, skinns game samt match spel. Givetvis finns möjlighet att mata in respektive spelares handicap i scorekortet.

Topp-modellen

Premium-modellen Approach G8 har en 3 tums multi-touch widescreen och blind shot assistance med den nya PinPointer funktionen. Dessutom har den WiFi och uppdaterar automatiskt golfbanorna när den ansluts. Med dessa banbrytande funktioner, tillsammans med den slimmade designen och stora skärmen, ger Approach G8 dig all fakta du kan behöva på ett tydligt och överskådligt sätt.

Analysera och dela

Approach G7 och G8 kommer vara kompatibla med nya Garmin Connect. Där kan du ladda upp, analysera och dela dina scorecards, liksom annan data som fairway träffar, green träffar (GIR) och puttar per hål. Du kan hålla koll på vilka du spelat mot och vem som vann vilken runda. Du kan även analysera dina rundor och följa dina framsteg.

Nya Approach G7 och G8 beräknas finnas tillgängliga i mars 2014 till ett rekommenderat cirkapris på

3 199: - respektive 4 199: -.