Kom igång med vívosmart™ – ett aktivitetsarmband med smartaviseringar från Garmin®

Garmin presenterar nu vívosmart – ett nytt aktivitetsband med smartaviseringar. Håll koll på din hälsa och nå dina mål samtidigt som du är uppkopplad mot din smartphone och ser om du får samtal, SMS, mail mm. Precis som vívofit och Forerunner 15 lär vívosmart känna dig och din nuvarande aktivitetsnivå och pushar dig mot en mer aktiv livsstil med personliga, dagliga mål och påminner dig när det är dags att röra på sig. Den smarta pekskärmen visar tid, datum, antal steg, distans, kalorier, mål mm.

– Med aktivitetsmätning, personliga, dagliga mål och kaloriberäkning är vívosmart som att ha en personlig tränare på sin handled, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness.

– Den utmanar och motiverar användaren till att hålla sig aktiv och skapa livslånga hälsosamma vanor samtidigt som man är uppkopplad mot vänner, familj och arbete.

Håll dig aktiv

Armbandet är smidigt och bekvämt, vattentätt ner till 50 meter och har en batteritid på upp till 1 vecka. Bandets yta är slät och sitter diskret på din handled med en dold OLED-skärm som vaknar till liv då du trycker på den eller då du får aviseringar. Du kan även aktivera displayen genom att dubbeltrycka på skärmen och svepa med fingret över den för att se tid, datum, antal steg, distans, kalorier, stegmål, rörelsestapel, mottagna meddelanden mm.

Rörelsestapeln har fem fält som börjar fyllas på efter en timmes inaktivitet. Allt eftersom tiden går och stapeln fylls vibrerar vívosmart och uppmuntrar dig till aktivitet. Gå i några minuter så återställs rörelsestapeln. Du kan para ihop vívosmart med ett pulsband eller kadenssensor och få ut mer av din aktiva livsstil och registrera ditt träningspass. Du kan också använda vívosmart som en fjärrkontroll till en Garmin VIRB actionkamera.

Uppkopplad mot din smartphone

Rör dig mer och ha ändå full koll på vad som händer. Med vívosmart vibrationslarm får du inkommande SMS, e-post, samtal, kalenderpåminnelser mm. när den är ihopkopplad med din smartphone1. Med en svag vibration och en ikon visar vívosmart vad som sker i din telefon. Vill du läsa mer pekar du och drar med fingret över skärmen. vívosmart har även en inbyggd väckarklocka som vibrerar när det är dags att vakna så att andra inte störs. vívosmart synkas automatiskt med Garmin Connect Mobile App när du kommer nära en kompatibel Bluetooth-enhet. Där ser du hur mycket du har rört på dig, hur du har sovit osv. Du kan också tävla om virtuella utmärkelser för extra motivation och gå med i olika onlineutmaningar. I appen kan du länka ditt konto till MyFitnessPal för att enkelt se kaloriförbrukning inkl. basalförbränning. Baserat på de mål du satt upp i MyFitnessPal så du får en fullständig bild av din dagliga aktivitet och kost.

vívosmart kommer finnas i fem olika färger, rosa, lila, blå, svart och grå. vívosmart beräknas finnas tillgänglig i oktober till ett rekommenderat cirkapris på 1 599: - utan pulsband och 1 899: - med pulsband.

För mer information, besök www.garmin.se

1Läs mer på garmin.com/BLE för lista på kompatibla telefoner.