Mät det som räknas med Garmins® mest avancerade löparklocka Forerunner® 630

Mät det som räknas med Garmins® mest avancerade löparklocka Forerunner® 630

Garmin presenterar nu en ny löparklocka med GPS – Forerunner 630. Det här är Garmins mest avancerade löparklocka hitintills och förutom GPS och pekskärm har den flera nya löpdynamikfunktioner och fysiologiska mätningar1 så du får bättre medvetenhet om din kropp före, under och efter din löprunda. Forerunner 630 kan kopplas ihop med din Smartphone2 för massor med smarta uppkopplade funktioner. Den har också daglig aktivitetsmätning och är kompatibel med Connect IQ™. Med Connect IQ kan du anpassa din klocka med ytterligare appar, widgets, urtavlor och datafält.

– Vi är mycket stolta över att få presentera vår hitintills mest avancerade löparklocka, säger Andrew Silver, produktchef för Garmin Fitness.

– Nästa generations löpdynamik tillsammans med fysiologiska mätningar och Connect IQ gör 630 till ett viktigt redskap för den nyfikna och seriösa löparen.

Avancerad löpdynamik finns i flera av Garmins klockor idag. Funktionen är nu utvecklad med mer data och innefattar även fysiologiska mätningar för att du som löpare skall bli mer medveten om hur din kropp fungerar under träningen, kunna undvika skador och förbättra din prestanda. De nya värdena innefattar:

Avancerad löpdynamik:

• Steglängd: Mäter din steglängd i realtid.
  • Markkontakttid inkl. balans: Mäter varje bes separat, så du belastar kroppshalvorna lika och undviker skador.
  • Vertikal svängningsrörelse: Visar hur effektiv din löpteknik är.

Fysiologiska mått:

• Mjölksyratröskel: Uppskattar din nivå av ansträngning utifrån hjärtfrekvens och tempo.
  • Stressbelastning (Stress score): Mäter variationer inom pulsfrekvenser för att kunna göra en bedömning av din totala stressnivå innan du ger dig ut på en löptur.
  • Prestationsförhållande: Visar hur du presterar i början och under turen i förhållande till ditt genomsnitt.

Träna mer effektivt med Forerunner 630 genom att registrera pulsdata som puls, pulszoner, och uppskattad VO2 max med ett ANT+ kompatibelt pulsband. Genom att uppskatta VO2 max, kan den förutspå tävlingstider, samt rådgöra om återhämtningstid så du vet hur länge du behöver vila efter ett intensivt träningspass. Dessutom kan 630, när den paras ihop med pulsbandet HRM-Run, mäta din kadens, vertikal svängningsrörelse och markkontakttid. Den högupplösta pekskärmen med det nya grafiska gränssnittet är lätt att läsa av med en snabb blick, så att du kan fokusera på din löpning.

Förbli aktiv och uppkopplad

Tillsammans med en kompatibel Smartphone kan du via Bluetooth hålla dig uppkopplad under och emellan träningspassen medan din telefon ligger kvar i din ficka. Med Smart Notification ser du inkommande samtal, SMS och e-postmeddelanden på klockan. Du kan också kontrollera din musik i klockan och få upplästa varvtider under passet. Forerunner 630 är kompatibel med Connect IQ. Där kan du ladda ner fler appar, widgets, urtavlor och datafält och anpassa din klocka så den blir mer personlig.

Forerunner 630 synkroniseras automatiskt med appen Garmin Connect™ Mobile när din telefon är i närheten av klockan. Garmin Connect Mobile är enkelt att använda och du kan när som helst kolla hur aktiv du är, hur bra du har sovit mm. Du kan även se trender över tid och länka till ett MyFitnessPal-konto för att automatiskt synka kalorier och näringsinformation, så att du kan se aktiva och konsumerade kalorier och även återstående (baserat på dina mål i MyFitnessPal).

Mellan löprundorna har Forerunner 630 daglig aktivitetsmätning med funktioner för att övervaka värdefull data inkl. steg, distans, kaloriförbrukning och sömn och en rörelsestapel med vibrationspåminnelse motiverar dig till att hålla dig aktiv hela dagen. Den är vattentät ner till 50 meter och har en batteritid på upp till 16 timmar i GPS-läge och 4 veckor som smartwatch och aktivitetsmätare. Med alla dessa funktioner passar klockan lika bra till löpturen som för att hålla dig aktiv och uppkopplad varje dag.

Forerunner 630 kommer finnas i svart/vit och midnattsblå och beräknas finnas tillgänglig i november till ett rekommenderat cirkapris på 4 799: - inkl. pulsband och 4 299: - utan pulsband.

1 Ihopparad med HRM-Run pulsband.

2 Besök Garmin.com/BLE för lista på kompatibla telefoner.