GARO AB tecknar avtal med Vasakronan om leverans av laddinfrastruktur för elfordon

Avtalet som löper från juni 2015 tom 2017 innebär att GARO AB skall leverera ett stort antal 7,4 kW laddare som skall monteras i samtliga Vasakronans fastigheter. Utöver dessa AC laddare så skall även ett antal DC snabbladdare etableras i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Upphandlingen har skett i konkurrens och föregåtts av ett pilotprojekt som genomförts i fyra garage i Stockholm och Uppsala.

Samtliga laddare kommer att anslutas till Fortums affärssystem Charge & Drive. Systemet medger teknisk övervakning och betalning via bl a Easy Park.

Leveranser kommer att påbörjas efter sommaren.

För mer information kontakta GARO AB
Ingvar Grundborg, försäljningschef GARO System
ingvar.grundborg@garo.se

GARO AB i Gnosjö är en privatägd koncern med ca 260 anställda. Moderbolaget ligger i Gnosjö, dotterbolag finns i Sverige, Norge, Finland, Irland och Polen. Koncernen omsatte under 2014 ca

470 MSEK och har haft en kraftig tillväxt under de senaste åren. GARO AB utvecklar, tillverkar och marknadsför lösningar för elinstallationer. GARO har ett brett sortiment och har en marknadsledande position inom flera produktområden.