Gästrike återvinnare pratar hållbarhet i Moskva

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2016 13:09 CEST

Tillsammans med bland annat IKEA och Alfa Laval deltar idag Gästrike återvinnares förbundsdirektör Thomas Nylund vid rundabord samtal under temat hållbarhet på Moskvas Handelshögskola.

Hållbarhet står på agendan idag när Moskvas handelshögskola, The Higher School of Economics, och Svenska ambassaden i Moskva bjuder in till rundabord samtal. Gästrike återvinnares förbundsdirektör Thomas Nylund är inbjuden och han föreläser under rubriken ”99% återvinning – det är möjligt!”

- Det är fantastiskt roligt att vårt arbete för hållbarhet uppmärksammas på det här viset! Att hålla föredrag om vår dagliga verksamhet på Moskvas mest prestigefyllda handelshögskola känns väldigt speciellt, berättar Thomas Nylund.

Sverige är idag i framkant vad gäller miljö och hållbarhetsarbete och det internationella intresset för vår kunskap och erfarenheter är stort. Tillsammans med flera andra ledande svenska företag bl.a. IKEA, ABB, Oriflame, WWF, SCA m.fl. diskuteras och visas goda exempel från Sverige.

- Gästrike återvinnare är i gott sällskap idag. Hoppas att vi kan göra lite skillnad ute i världen, fortsätter Thomas stolt.

Svenska ambassaden tillsammans med Moskvas handelshögskola står bakom dagens konferens.

För frågor vänligen kontakta

Thomas Nylund, förbundsdirektör, Gästrike återvinnare