Gästrike återvinnares förbundsdirektör avgår

Thomas Nylund lämnar uppdraget som förbundsdirektör efter 10 år på Gästrike återvinnare.

- Nu den 1 november firade jag mitt 10-årsjubileum som förbundsdirektör på Gästrike återvinnare och det är tio fantastiskt innehållsrika, bra och roliga år som jag blickar tillbaka på, säger Thomas Nylund.

Thomas tillträdde som förbundsdirektör den 1 november 2008.
- Under de här åren har verksamheten och organisationen utvecklats hela tiden och Gästrike återvinnare har idag ett gott renommé och ett starkt varumärke. Jag tycker inte att man ska sitta på samma VD-stol för länge och tio år känns som en bra milstolpe för mig personligen, säger Thomas Nylund och fortsätter. Jag kommer att starta egen verksamhet som konsult och ser verkligen fram emot att få fortsätta arbeta med frågor som har koppling till hållbarhet och verksamhetsutveckling, både internationellt och nationellt.

Gästrike återvinnares styrelse har mottagit Thomas avskedsansökan och parterna skiljs i samförstånd. Nu väntar ett arbete med att hitta en ersättare.- Vi beklagar att Thomas valt att sluta på Gästrike återvinnare, men förstår att han vill fokusera på eget företagande inom ett område han brinner för. Vi vill tacka Thomas för de här tio åren och önskar honom lycka till i sina framtida åtaganden. Nu har vi påbörjat rekryteringsprocessen för att hitta en efterträdare, säger Tomas Engelmark, styrelseordförande Gästrike återvinnare.

För frågor vänligen kontakta
Tomas Engelmark, styrelseordförande Gästrike återvinnare.
Tel: 070-508 56 24