Ny förbundsdirektör på Gästrike återvinnare

Anna-Karin Karlsson tillträder tjänsten som ny Förbundsdirektör för Gästrike återvinnare

- Anna-Karin kommer med sitt medskapande ledarskap och höga kompetens på miljöområdet ta vår viktiga organisation in i en allt mer komplex framtid för återvinningsbranschen. Vi har tillsammans mycket höga ambitioner för en av regionens viktigaste miljöorganisationer och vi ska fortsätta vara i den absoluta branschtoppen i Sverige, säger ordförande Therese Metz (mp).

- Det känns fantastiskt roligt och spännande att få vara med och driva utvecklingen inom återvinningsbranschen tillsammans med Gästrike återvinnares ambitiösa och kunniga medarbetare. Jag känner en hög förväntan från förtroendevalda och medarbetare, att fortsätta den utvecklingsresa som Gästrike återvinnare har gjort under de senaste åren. Min ambition är att leva upp till den förväntan. Gästrike återvinnare är idag en ledande aktör inom området och det ska vi fortsätta att vara, säger Anna-Karin Karlsson, som sedan 6 år tillbaka är kommundirektör i Älvkarleby kommun.

Anna-Karin är 44 år, är utbildad biolog vid Uppsala Universitet, har även en master i Fysik från New York. Anna-Karin har arbetat med logistik vid Ericsson i Gävle, varit bygg- och miljöchef och samhällsbyggnadschef i Älvkarleby kommun innan hon tillträdde rollen som kommundirektör.

Anna-Karin tillträder tjänsten den 29 april. Tillförordnad förbundsdirektör fram till dess är Johan Englund.

För mer information kontakta:

Therese Metz (mp), ordförande i kommunalförbundet Gästrike återvinnare
070-084 88 33, therese.metz@mp.se