Nyfiken på, Matbord och matverksvinnare under Smaka på Stockholm

Under Smaka På Stockholm kan du som bryr dig om vad som står på matbordet och som gillar fria samtal och kreativa samarbeten få ditt lystmäte tillfredställt. Platsen är Salutorget intill Pop-up-krogen.

Nyfiken på och Matbord
Här bjuds du dagligen på korta inspirerande samtal med olika spännande personligheter från hela matbranschen på temat Nyfiken på – helt gratis! Några längre Matbordssamtal står också på programmet.

Möt dagens pop up-kockar varje dag kl 14
Klockan 14.00 varje dag samlas Pop-Up krogens gästkockar för dagen kring Matbordet för samtal om viktiga frågor med Hans Naess som moderator.

Matverk - smaka och köp en vinnare
Du möter också svenska matverksvinnare, får smaka och köpa med hem. Matverk är en årlig tävling i produktutveckling och en landskapstävling med en årlig riksfinal. Förutsättningarna är att de nydanande tävlingsbidragen ska ha rötter i lokala traditioner och råvaror samt att lagen ska bestå av råvaruproducenter, matlagare och förädlare. Här kan du se flera vinnarprodukter, handla och möta människorna bakom produkterna. Öppet dagligen klockan 11–20.00.

Matjuveler – foton och smycken
Matjuveler är en utställning om mångfald, hållbarhet och smak, med fotografier och unika smycken. Det är resultatet av ett samarbete mellan grönsaksproducenten Märta Gunnarsson och matfotografen Bianca Brandon-Cox. Den rikedom av färg, form och smak som odlandet av de gamla svenska bevarandesorterna innebär för framtidens måltider lyfts här kunskapmässigt, smakmässigt och estetiskt. Öppet dagligen klockan 11–20.00..

Hela programmet läggs ut under evenemang och finns på Smaka på Stockholm. Välkommen!

• matverk2016
  • smaka på stockholm