Saltå Kvarn med gäster bjuder på hållbara kanelbullar och diskuterar livskraft

Hur mycket livskraft rymmer en bulle?

Matbordet, Salutorget, tisdag 6 juni kl 13.00 – 13.45

Kom och ät en kanelbulle och lyssna på när Åsa Lundeblad, hållbarhetschef Saltå Kvarn diskuterar livskraft och kvalitetsskifte tillsammans med Johan Ununger, VD Saltå Kvarn; Matti Leino, agronom och doktor i genetik och växtförädling; Martin Berg, Concept responsible Café at Arket; Osar Andersson, odlare; Johannes Cullberg, VD och grundare Paradiset; Anna K Sjögren, kostvetare och skribent. Moderator är Hans Naess från Gastronomiska Samtal

Gastronomiska Samtal på Smaka på Stockholm den 2 juni på Salutorget i Kungsträdgården

Gastronomiska Samtal huserar i år på på Salutorget som ligger nära Stora scenen vid pop up-restaurangen. Här samlar vi samlar människor till samtal runt Matbordet om de förändringar vi står inför. Vi gör också korta nedslag, Nyfiken på, bland eldsjälar på Smaka på Stockholm, de som jobbar med och brinner för mat, och pratar om vad som driver dem.

Både Matbordet och Nyfiken-på intervjuerna läggs löpande ut på YouTube: https://www.youtube.com/user/gastronomiskasamtal

Nyfiken på kvalitetsskiftet
f
redag 6 juni cirka 14.00 –  15.00 –Salutorget

Nyfiken på-intervjuer med Saltå Kvarn – Matti Leino, agronom och doktor i genetik och växtförädling och Johannes Cullberg, grundare och vd matkedjan Paradiset .

Intervjuare Hans Naess, Gastronomiska Samtal.

Läs mer på Smaka på Stockholms sida

• Stockholm