Gate46 rekryterar och startar affärsområdet Global Expansion Management

Gate46 växer ytterligare och rekryterar Mikael Bruun, tidigare anställd som Lease Manager på H&M Group, som ansvarig för det nya affärsområdet Global Expansion Management – en efterfrågad tjänst som möjliggör fastighetskonsultation även på internationell nivå.

Med det nya affärsområdet, Global Expansion Management kommer Gate46 att kunna erbjuda samma tjänster i utlandet som man idag erbjuder sina kunder i Sverige. En stor fördel med Global Expansion Management är att kunden endast behöver ha en kontakt oavsett vilket land man vill expandera i. Gate46 kommer utifrån kundens specifika behov skräddarsy ett team med marknadens bästa kompetenser oavsett val av land.

Mikael har över 15 års erfarenhet inom retail- och fastighetsbranschen och har sedan 2009 ansvarat för etablering, optimering och avveckling hos välkända modeaktörer som Esprit, Saint Tropez, Peak Performance, Tiger of Sweden, By Malene Birger och har den senaste tiden arbetat i Danmark hos H&M Group med ansvar för COS, & Other Stories, Arket, Weekday, Monki, H&M Home och Afound.

- Vi är mycket glada över att ha rekryterat Mikael Bruun till Gate46, säger Maria Ahlestål, VD på Gate46. Mikael har en lång erfarenhet av expansion i europeiska länder som exempelvis Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Österrike och inte minst Norden där han arbetat djupgående. Vi har noterat en stor efterfrågan av konsultation på internationell nivå, både bland nationella och internationella varumärken, och med Mikael som ansvarig för affärsområdet kan vi nu erbjuda våra kunder någonting som vi tidigare inte haft möjlighet till.

- Att etablera butiker kan tyckas vara lätt, men att göra det ”rätt” så att butikerna snabbt blir lönsamma är en helt annan sak. Vi på Gate46 eftersträvar alltid att lära känna våra kunders framgångar och utmaningar samt att göra noggranna analyser och strategier för att ge våra kunder de bästa möjliga förutsättningarna för en lyckosam expansion, säger Maria Ahlestål, VD på Gate46.

- Global Expansion Mangement´s huvudsakliga fokus kommer i första steget vara i de nordiska grannländerna, men redan från start har vi också uppdrag i andra länder, säger Maria Ahlestål

- De senaste åren har jag längtat efter att jobba med rådgivning för varumärken och att jag har samarbetat med Gate46 i många år är ingen hemlighet, säger Mikael Bruun. Därför är jag särskilt glad att jag nu får möjlighet att realisera denna dröm hos just Gate46.

- Jag ser mycket fram emot att komma igång och det ska bli otroligt spännande att starta upp ett nytt affärsområde och framför allt att samarbeta med mina kompetenta kollegor. När jag jobbar med varumärken är det viktigt för mig att förstå deras DNA och att hela tiden ha ett långsiktigt perspektiv i rådgivningen.

- Jag ser mig alltid som en del i teamet med de varumärken jag arbetar med och ser fram emot alla projekt jag kommer få möjlighet att jobba med, avslutar Mikael Bruun.

• Detaljhandel

• medarbetare
  • global expansion management

Med passion för retail och hela den lokalhyresrelaterade värdekedjan skapar Gate46 ökad lönsamhet och starkare varumärken. Genom flera års erfarenhet har vi utvecklat ett starkt kontaktnät, processer och beprövade metoder som vi applicerar vid samtliga tjänsteprocesser, från Analys & Strategi till Hyres- och Avtalsförhandling, Etablering, Avveckling, Hyresjuridik, Avtalsförvaltning, Konceptutveckling och Retail Management.

Vi är din självklara partner när du vill nå framgång att exekvera din etablerings- och lokalstrategi. Våra kunder är såväl stora internationella varumärken som små exklusiva butiker. Läs mer om oss på www.gate46.se

Elisabet Karlsson

Presskontakt Marketing Manager 070-4240211