Gazella utökar sin satsning inom Interim Management

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 07:00 CEST

Sverker Nyman

Gazella tar nu ytterligare steg framåt i sin expansion av rekrytering- och konsulttjänster inom ekonomi och finans. Verksamheten Interim Management kommer framöver få större fokus och Gazella har värvat nya medarbetare med spetskompetens inom området. En av nyrekryteringarna är Sverker Nyman, erfaren Interim Manager med 20 års erfarenhet av chefspositioner inom ekonomi på miljardbolag. Han kommer, tillsammans med sina kollegor, ta Interim Management-området till nya höjder och bolaget har en spännande höst att vänta.

Den senaste tiden har marknaden för Interim Management blivit allt hetare. Antalet chefer inom ekonomi som väljer att gå in i bolag som Interim Manager har ökat, en trend som Gazella uppmärksammat och satsar mer emot.

”Vi märker att våra klientbolag fått ett ökat behov av interima chefer och flexibiliteten det medför. Detta ställer krav på att hitta personer som snabbt kan sätta sig in i organisationens utmaningar, driva förändring och skapa resultat. Därför utvecklar vi ytterligare våra resurser inom området.”, säger Patrik Sundelin, Founder & Managing Partner på Gazella.

För att matcha den förändrade marknaden har Gazella rekryterat Sverker Nyman, som har gedigen erfarenhet från olika chefspositioner inom ekonomisektorn och som de senaste åren sett hur denna konsultform fått ökad betydelse.

”Antalet tillgängliga Interim Managers har ökat stadigt sedan många år tillbaka, vilket är en naturlig följd av den mycket starka marknadstillväxten inom Interim Management. Konsulter uppskattar flexibiliteten och de ökade möjligheterna att kunna välja uppdrag. Kunderna å andra sidan ser fördelar med att snabbt få in en ny temporär chef vid hastiga organisationsförändringar. Detta gäller även inom change management, där en Interim Manager kan ersätta en kostsam lösning från traditionella konsultföretag”, säger Sverker.

Sverker fortsätter: ”Efter att själv ha varit interim chef och sett den växande marknaden väljer jag nu att gå vidare i min utveckling tillsammans med Gazella. Med hjälp av min erfarenhet och mina krav så vet jag att min förståelse för kundens behov kommer att vara till stor nytta i erbjudandet av våra konsulttjänster”.

Första gången Sverker kom i kontakt med Gazella var han själv ekonomichef och sökte nya medarbetare. Efter ett par års samarbete väljer han nu att byta sida.

”Jag har stött på i stort sett alla befintliga rekryteringsbolag som varit aktiva de senaste tio åren. Genom att leverera rätt kompetens på ett mycket tidseffektivt sätt så har jag som kund haft möjlighet att fokusera på mina ordinarie uppgifter. Där särskiljer sig Gazella gentemot sina konkurrenter på ett positivt sätt” avslutar Sverker.

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Kommentarer (0)