Anmäl dig till Vetenskapsfestivalens fackdagar!

Vetenskapsfestivalen 2010 bjuder nu in media att delta i festivalens fackdagar - en viktig mötesplats för forskare, politiker och näringsliv. Välkommen till Göteborg den 20-21 april!

Kom och mingla med framstående forskare under temat ”För ändring” som handlar om hur vi moderna människor kan skapa ett hållbart samhälle genom små och stora förändringar. Lär dig mer om forskningsupplägget Open source, kreativt ledarskap eller delta i ett samtal om hur Sverige klarade svininfluensan: Lyckad strategi eller löjlig hysteri?

SE bifogad PDF för hela programmet.

Alla aktiviteter i fackprogrammet är kostnadsfria, men kräver att du föranmäler dig senast den 13 april

ANMÄLAN GÖRS HÄR:

Vetenskapsfestivalens öppna program (20-25 april) släpps strax efter påsk.

Kontaktperson:
Anna Forsgren, programansvarig, 031-368 42 83, anna.forsgren@goteborg.com

• vetenskapsfestivalen

Internationella Vetenskapsfestivalen Göteborg hålls den 19-29 april 2010 för fjortonde året i följd och är ett av Europas ledande populärvetenskapliga evenemang och Sveriges enda i sitt slag. Huvudmän är Chalmers, Göteborgs universitet, Göteborg & Co Näringslivsgruppen, Business Region Göteborg, Vetenskapsrådet, KK-stiftelsen och Riksbankens Jubileumsfond. Projektledning: Göteborg & Co. www.goteborg.com/vetenskapsfestivalen