Klüft och Erlandsson på Måltidens dag i Nordstan

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2012 10:30 CEST

Göteborg är Årets Matlandethuvudstad 2012. Det uppmärksammas på Måltidens dag i Nordstan den 18 oktober. Då kommer också landsbygdsminister Eskil Erlandsson och idrottsprofilen Carolina Klüft.

I Nordstan i centrala Göteborg där man under hela dagen kan provsmaka skolmat och mat till äldre. Här kan du bland annat träffa styrande politiker, ungdomsfullmäktige och skolkockar. Läs gärna artikel på Vårt Göteborg. Scenprogrammet pågår mellan kl 14.00 – 16.00. Då kommer bland andra Eskil Erlandsson att samtala med Göteborgs kommunalråd Anneli Hulthén och Kia Andreasson.

Carolina Klüft är engagerad i FN:s skolmatsprogram som också samarbetar med Inomhus EM i friidrott 2013 i Göteborg. Hon berättar om sitt arbete för att skapa bättre förutsättningar för skolbarn i fattiga länder genom bättre måltider.

Hela programmet för Måltidens Dag bifogas.