Pressinbjudan: Fest i Angereds stadspark på lördag

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 10:59 CEST

På lördag, den 31 augusti, blir det fest hela dagen i Angereds blivande stadspark för att uppmärksamma de stora satsningar som är på gång i nordost. Samtidigt får Angereds stadspark den första jubileumsmärkningen på väg till Göteborgs 400-årsjubileum 2021.

Det är mycket som är på gång i stadsdelen: Angered Arena har redan öppnat, Angereds stadspark och utflyktsparken med cirkustema blir klar i vinter och kulturhuset Blå Stället nyinvigs i vår. Kollektivtrafikterminalen blev klar tidigare i somras och bredvid växer Angereds närsjukhus upp. Här drivs även landets största EU-projekt inom stadsutveckling.

På lördag blir det alltså Förfest i den blivande stadsparken i Angered.

Festen pågår klockan 13-21 och där uppträder bland annat:
• Ulrik Munther
• Martin Rolinski med Angeredskören.
• Ayla Kabaca.
• Edo Bumba Band.
• Sirqus Alfon.
• Barn från kör- och orkesterskolan El Sistema.
• Stephan Wilson Yuceyatak är konferencier.
• Vic Vem och Lani Mo.

Ur programmet i övrigt:
• Ceremoni (klockan 16.00) där Angereds stadspark jubileumsmärks, med bland andra Ulrik Munther, stadsträdgårdsmästaren Helena Bjarnegård och stadsdelsdirektören Thomas Segenstedt.
• Företagsexpo där man kan träffa näringslivet i nordost.
• Filmvisning och utställning.
• Möjlighet att äta gott.
• Man kan också träffa representanter från Göteborg & Co som samordnar jubileumsarbetet inför Göteborgs att Göteborg firar 400 år 2021.

Läs mer om förfesten i Angered på http://www.utvecklingnordost.se/vision/vlkommen-p-frfesten-i-angereds-stadspark.html

Läs mer om Göteborg 2021 på www.goteborg2021.com

Det finns också möjlighet för media att närvara när barn skapar en ny plantering vid Angered Arena fredag 30 augusti klockan 9.00-11.00.

Kontaktpersoner:
Cajsa Malmström, kommunikatör Utveckling Nordost, tel 0702-61 53 62.
Susan Runsten, projektledare Utveckling Nordost, tel 0703-37 80 28.
Anna Forsgren, Göteborg 2021/Göteborg & Co, tel 0708-13 39 20.

Bilden:

Ulrik Munther uppträder i Angered på lördag.