Samarbetspartners lyfter Volvo Ocean Race-målgången

Volvo Ocean Race har nu lämnat Nya Zeeland och kommit halvvägs runt jorden. Samtidigt är planeringen av målgången i Göteborg i full gång och med en samling stolta samarbetspartners i ryggen kommer evenemanget i Frihamnen bli en folkfest att minnas.

Efter att ha kappseglat runt jorden under nio månader och över 39 000 sjömil kommer Volvo Ocean Race 2014-15 till Göteborg i juni. En stor publik väntas ta emot seglarna i hjärtat av staden och evenemangsområdet i Frihamnen kommer att bjuda på en folkfest som är öppen för alla. I en ny animerad film, som visats nästan 40 000 gånger på Facebook den senaste veckan, ser man hur Race Village kommer att se ut i juni:

Målgången för Volvo Ocean Race stödjs av en grupp företag som på olika sätt bidrar till att Göteborg kan arrangera detta stora internationella evenemang.

– När båtarna i Volvo Ocean Race kommer hem till Göteborg är det mer än en världsomsegling som går i mål. Det blir också en startpunkt för att visa upp hur staden utvecklas på ett hållbart och smart sätt. Utan starka och engagerade partners hade detta inte varit möjligt, säger Camilla Nyman, VD för Göteborg & Co som ansvarar för planerandet och genomförandet av Volvo Ocean Race Göteborg.

Planeringen av målgången har pågått i över två år och nu börjar utseendet för evenemangsområdet bli färdigt. Samtidigt börjar veckan mellan 21-28 juni fyllas med spännande programpunkter och här kommer aktivering som evenemangets partners gör på plats sätta en tydlig prägel.

Race Village öppnar den 21 juni, samma dag som båtarna går i mål, och den 27 juni arrangeras ett In-Port Race på Göta Älv. Läs mer om vilka företag som är partners till målgången för Volvo Ocean Race här: www.volvooceanracegoteborg.com/sv/partners

För mer information, var god besök volvooceanracegoteborg.com eller kontakta:
Fabian Bengtsson, pressansvarig Volvo Ocean Race Göteborg
0704-59 72 12 fabian@volvooceanracegoteborg.com