Sjömagasinet öppnar igen – Basement fortsätter

Pressmeddelande   •   Mar 31, 2011 09:21 CEST

En av Göteborgs mest kända och hyllade krogar är tillbaka efter ett kort uppehåll. På fredag den 1 april öppnar Sjömagasinet portarna efter renovering och i ny regi; Ulf Wagner och Gustaf Trägårdh, Årets Kock 2010.

Under devisen ”Ingenting har förändrats, allt är nytt”  återinviges den klassiska restaurangen Sjömagasinet med den uttalade ambitionen att återta stjärnstatusen i Guide Michelin. Eftersom den försvann i samband med att restuarangen bytte ägare.

– Köket är nytt, toaletter är uppfräschade och golv, väggar och tak likaså uppfräschade. Stolarna är omklädda. Ja, vi har gjort allt man får lov i ett K-märkt hus från 1775. Man kommer att känna igen sig i menyn, men också möta flera nya smakkombinationer signerade Wagner och Trägårdh, säger Ulf Wagner

Basement blir det inget ägarbyte och stjärnan i Guide Michelin är kvar. Magnus Larsson och Ulf Wagner driver Basement vidare med samma höga ambitioner som tidigare. När Gustaf blir Köksmästare på Sjömagasinet kliver Camilla Parkner fram och blir den enda kvinnliga Köksmästaren i Sverige med stjärna i Guide Michelin! Basement planerar som bäst för sitt 10-årsjubileum, 1 maj, under devisen ”Så gott som alltid”

Kontakt:

Magnus Larsson, Basement, Tel: 0709-642599

Ulf Wagner, Sjömagasinet, Tel: 0706-202223

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet. Läs mer om bolaget på goteborg.com/co