Skarpt Läge: jobbmässan där unga arbetssökande matchas med företag

Den 23 februari är det dags för Skarpt läge jobbmässa, mötesplatsen för arbetssökande mellan 18–30 år. I fjol skapades 203 jobb under tre timmars jobbmässa. Framgången bakom jobbmässan ligger i att företagen som ställer ut måste ha något konkret att erbjuda i form av anställning, praktik eller studier. Skarpt läge genomförs på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg och startar klockan 14.00.

Det är femte året som Skarpt läge genomförs. Mässan är en renodlad jobbmässa som riktar sig till ungdomar och unga vuxna i Göteborg. Företagen skall ha något konkret att erbjuda deltagarna. De möter målgruppen direkt och tar emot CV på plats.

− Besökaren tar med sig sitt CV, kommer till mässan och får träffa 51 utställare som alla har något att erbjuda, i år är det ca 850st tjänster i omlopp och vi har en god bredd på branscherna, säger Fredrik Karlsson, projektledare.

Bland utställarna i år finns en spridning av attraktiva arbetsgivare som exempelvis Telia, Göteborgs Stad, Friskis & Svettis och Jollyrum.

Mässan är ett samarbete mellan Team Göteborg och Näringslivsgruppen på Göteborg & Co, Radisson Blu Scandinavia, Arbetsförmedlingen och Visita, och målet är att vara Sveriges bästa jobbevent för unga.

För mer information:

Fredrik Karlsson, projektledare Skarpt Läge, 0728770049, fredrik@skarptlage.net

Lotta Forsberg, projektledare Skarpt Läge, 0709397527, lotta@skarptlage.net

Näringslivsgruppen på Göteborg & Co är en plattform för samverkan mellan näringsliv, organisationer, kommuner och akademi som verkar för att stärka och utveckla Göteborgs konkurrens- och attraktionskraft. Genom initiativ och projekt stimulerar Näringslivsgruppen till långsiktig kompetensförsörjning och inkludering för att bidra till en attraktiv, levande och hållbar storstadsregion.