Kom igång med Golvkontroll 2.0

Kom igång med Golvkontroll 2.0

I den senaste versionen av Golvkontroll, det digitala kvalitetshjälpmedlet för golvföretag, finns flera smarta förbättringar. Men appens grundfunktion - att spara tid och därmed också pengar - är densamma.
– Jag skulle aldrig gå tillbaka till böket med papper, penna och borttappade lappar igen, säger Krister Hasselqvist på Stockholms Interiörgolv.

Hans firma ligger högt på Topp 10-listan över de företag som använder Golvkontroll.

-Det är så enkelt och bekvämt för killarna med appen. De har alltid telefonen med sig och gör för- och egenkontrollerna direkt på plats. De slipper åka in extra till kontoret, så bara på det sparar vi en hel del tid.

När ett uppdrag kommer in gör Krister mallar och rumsindelning på datorn så att strukturen finns där redan när jobbet startar. Allt som han och beställaren kommit överens om vad gäller golvmaterial och annat är då specificerat och klart i appen. Golvläggaren fyller i sina för- och egenkontroller och kan också enkelt lägga till en bild med kort kommentar om eventuella avvikelser.

Möjligheten att göra rumsindelning i förväg är en av nyheterna i Golvkontroll 2.0. Systemet samverkar på alla plattformar vare sig du använder dator, mobil eller läsplatta.

-Oavsett vilket system man har idag så är Golvkontroll helt överlägset. Vi skulle aldrig gå tillbaka till den gamla papper-och-pennametoden, säger Krister Hasselqvist.

Nyheter i Golvkontroll 2.0

• Ett och samma system för dokumentation på dator, mobil eller läsplatta
  • Lättillgängliga kontrolldokument ger bra överblick
  • Snyggare design
  • Arbetsledaren kan lägga in rumsnamn, en förbättring som underlättar för montören
  • Olika nivåer för behörighet

Se gärna filmen om Golvkontroll 2.0 »

För- och egenkontroller;

Förkontroll innebär att förutsättningarna för det egna arbetet kontrolleras. Förarbetet ska hålla sig inom givna toleranser och avtal. Eventuella avvikelser som innebär merarbete eller eventuellt kan påverka golvets kvalitet och livslängd ska dokumenteras. Egenkontrollen anger sedan vilket material som använts och hur jobbet utförts.

Uppgifterna sparas automatiskt och den samlade dokumentationen skickas via appen till beställaren.