Stöd internationella KOL-dagen

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2018 11:00 CET

Idag är det internationella KOL-dagen och årets tema är "Aldrig för tidigt, aldrig för sent".

KOL är en progressiv lungsjukdom som kännetecknas av ökad andfåddhet. GCE Healthcares bärbara syrekoncentratorer Zen-O™ och Zen-O lite™ har utformats för att förbättra livskvaliteten för patienter med KOL.

Att ha KOL är som att konstant andas genom ett sugrör. Ny innovation och förstklassig teknik gör att GCE Healthcares syrekoncentratorer kan underlätta andningen genom att simultant känna av såväl grunda som djupa andetag vilket gör att konstant syre kan levereras, för alla aktivitetsnivåer och alla andningsfrekvenser. Det ger KOL-patienterna en större frihet att vara aktiva och oberoende, såväl i hemmet som utomhus, och hjälper dem att leva livet fullt ut.

Med GCE Healthcares senaste produkt onlineplattformen Claritygör mobil teknik det möjligt för hemvårdsleverantörer att fjärrövervaka prestandan på, samt patienternas användning av syrgaskoncentratorerna.

Enligt WHO kommer KOL 2030 bli den tredje största dödsorsaken globalt och redan nu mister fler än 3 miljoner människor livet årligen av denna sjukdom. Hjälp oss att sprida kunskap om KOL och stötta dem som drabbas. Läs mer här om Riksförbundet Hjärtlungs angelägna arbete och lokala aktiviteter

GCE-gruppen är ett av världens ledande gasutrustningsföretag. Vi ser till att kunder inom sjukvård, laboratorie och industri har en säker och effektiv gasförsörjning. Hos oss hittar du ledande produkter och lösningar för medicinska tillämpningar, specialgas och industriella processer.

Vår produktportfölj innefattar allt från enkla tryckregulatorer, ventiler, samt svetsmunstycken för svetsning och skärning till portabla syrgaskoncentratorer och medicinska gasförsörjningssystem.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö, Sverige men vi är nära våra kunder genom 20 lokala säljbolag world wide och ca 1000 anställda. Våra huvudsakliga produktionsenheter ligger i Tjeckien, UK och Kina.

Kommentarer (0)

Kommentera