Väggbrunnen - ny estetisk detalj för moderna badrum

Väggbrunnen - ny estetisk detalj för moderna badrum

Designbrunnar har blivit populära inslag i moderna badrum. Nu kompletteras den trenden med väggbrunnar – en estetisk detalj för det stilrena badrummet. I september lanseras de första väggbrunnarna på den svenska marknaden. Bakom nyheten står badrumsföretaget Geberit.

Väggbrunnar är populära i övriga Europa, men har inte funnits på den svenska marknaden tidigare.

- I Sverige satsar vi mycket på att skapa vackra och inredda badrum. Detaljerna är viktiga. Därför tror vi att den diskreta väggbrunnen blir ett populärt alternativ till de mer traditionella golvbrunnarna, säger Jonas Elfborg, produktchef på Geberit.

Väggbrunnen placeras, precis som namnet säger, på väggen intill duschgolvet och leder ut vattnet härifrån istället för genom en traditionell golvbrunn. Lösningen gör det möjligt att lägga klinker på hela golvet utan skarvar, vilket ger ett stilfullt och rent intryck. Perfekt för det moderna badrummet! Dessutom är den enkel att rengöra genom sin integrerade hårsil.

Väggbrunnen finns i blank krom, borstat stål och alpinvit. Den kan även kaklas in för en diskret look.

Från och med september finns Geberits väggbrunn i välsorterade badrumsbutiker.

I september lanseras även Geberits golvränna CleanLine. Designen är enkel och tidlös och läggs i samma nivå som golvet nära väggen eller i mitten av duschen. Tack vare ny teknik, glider smutsen lätt av från uppsamlingsytan och höljet kan enkelt tas av och rengöras.

Golvrännan finns i borstat stål. Längden är flexibel och kan lätt anpassas efter storleken på duschområdet.

Pris väggbrunn: från ca 4300 kronor

Pris golvränna: från ca 5000 kronor

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:

Sofia Ljunggren, marknadskoordinator Geberit
, Telefon: 040-680 89 34, sofia.ljunggren@geberit.com

För högupplösta bilder:http://www.mynewsdesk.com/se/geberit/latest_media/tag/brunnar

Globalt verksamma Geberit Group är ledande inom sanitetsprodukter i Europa. Koncernen har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och erbjuder sanitetsteknik och badrumskeramik i hög kvalitet. Geberit har 35 produktionsanläggningar runt om i Europa och huvudkontoret ligger i Rapperswil-Jona, Schweiz. Koncernen har 12 000 anställda i över 40 länder och en omsättning på 24,8 miljarder SEK 2014. Aktierna är noterade på SIX Swiss Exchange och SMI (Swiss Market Index). http://www.geberit.se

Petra Nilsson

Presskontakt Marknadschef Sverige 072-743 29 27

Amanda Blomberg

Presskontakt Presskontakt PR-byrå Bindefeld Kommunikation 070-768 44 46

Innovativa sanitetslösningar för moderna badrum

Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och firar 150 år under 2024. Geberit har en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder och kan därmed erbjuda unika mervärden inom sanitetsteknik och badrumskeramik. Tillverkningskapaciteten omfattar 26 produktionsanläggningar, varav fyra är belägna utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 11 000 anställda i ett 50-tal länder genererade Geberit en nettoomsättning på cirka 3,1 miljarder CHF under 2023. Geberit är noterade på börsen SIX Swiss Exchange och är en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012.

Geberit AB
Folketshusgatan 1