BBC Symphony spelar helsvenskt

Press release   •   Jun 12, 2014 14:38 CEST

(Dirigenten Rumon Gamba)

Det tillhör inte vanligheterna att det presenteras helsvenska konsertprogram ute i världen, men imorgon fredag (13 juni) bjuder BBC Symphony Orchestra och dirigenten Rumon Gamba på "Music from Sweden" i BBC Maida Vale Studios i London.

Programmet innehåller både nutida musik av Tobias Broström (Transit Underground) och Mats Larsson Gothe (Symfoni nr 2), och svenska klassiker av  Hugo Alfvén (Svit ur Bergakungen) och Ture Rangström (Mälarlegender).

Läs mer om konserten här

Comments (0)

Comment

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's Privacy Policy.