Gå direkt till innehåll
Boris Lennerhov vinner pris som årets Falkenbergare, Fotograf: Martin Falo Johansson

Boris Lennerhov, VD för Gekås Ullared - Årets Falkenbergare

Boris Lennerhov, VD för Gekås Ullared, tilldelades idag priset ”Årets Falkenbergare” på Näringslivsdagen i Falkenberg. Boris Lennerhov fick priset för sitt starka engagemang som företagsledare, skapandet av Ullared som unik destination och ambassadörskapet för Falkenberg.

På Näringslivsdagen i Falkenberg delades idag priset ”Årets Falkenbergare” ut för femte gången. Boris Lennerhov, VD för Gekås Ullared, fick ta emot priset av förre statsministern Fredrik Reinfeldt som medverkade som föredragshållare. Inför en fullsatt salong med över 1000 personer lästes motiveringen upp och den överraskade pristagaren kallades upp till scenen.

Boris Lennerhov fick priset som Årets Falkenbergare med följande motivering:
”Med ett starkt engagemang som företagsledare har du tillsammans med dina medarbetare under många år utvecklat Gekås Ullared till Sveriges största besöksmål. Ditt ytterst målmedvetna arbete har gjort Ullared till en unik destination. På ett generöst sätt har du också bidragit till ett värdefullt samarbete för att utveckla hela kommunen. Du är en stor ambassadör för Falkenberg.”

Regioner

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus. Med 4,8 miljoner besökare per år är det också Sveriges största besöksmål. Läs mer på www.gekas.se

Patrik Levin

Presskontakt Vd Gekås Ullared 0767-722 323

Shoppa, bo och umgås

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus och erbjuder shopping utöver det vanliga, evenemang, restauranger, camping och boende av högsta klass. Med cirka fem miljoner besökare årligen är Gekås Ullared Sveriges mest besökta resmål.