Jan Wallberg, Koncern-VD Gekås AB, tillsammans med folkkära favoriter Gunnel, Marita och Åke.

Ny säsong av Jakten på storsäljaren

Tisdag kl. 20.00 har årets upplaga av Jakten på storsäljaren premier på Kanal 5. Och denna säsong är galnare än någonsin med en aldrig tidigare skådad bredd av produkter. I mässhallen i Ullared trängs matnyttiga produkter med uppfinningar du inte trodde fanns. Men det gör de!

Jakten på storsäljaren är tävlingen där uppfinnare och entreprenörer tävlar om att få sälja sin produkt på bästa hyllplats i Skandinaviens största varuhus – Gekås i Ullared. I år har våra Gekåsinköpare den svåra uppgiften att hitta tre finalister som går vidare till koncern-vd:n Jan, som utser en slutgiltig vinnare. Ett arbete som kommer visa sig mycket krävande.

I vårens avsnitt möter vi bland andra Japan-Jocke från Gnarp som tävlar med sin uppfinning The Final Flight – ett redskap som gör det möjligt att suga upp flugor utan att döda dem. Karin har tröttnat på bilresor där ungarna i baksätet tjatar om hur långt det är kvar till målet, så hon har kommit på ett fiffigt sätt att få slut på detta. Och så presenteras äntligen lösningen för alla kvinnor som rasat över att penseln aldrig når den sista skvätten nagellack längst ner i burken.

Detta och mycket mycket mer i Jakten på storsäljaren säsong tre.

Avsnitt 1

I första avsnittet presenteras en förlängningsbar nagellackspensel. Produkten testas grundligt av systrarna från Hofors. Åke får äran att prova en elstängselvarningslampa. Yukio presenterar sin flugsug som samlar flugor och så får vi se en bra lösning på sopsäckstunnan. Dessutom hamnar Hoforssystrarna i ett bollhav när dom ska testa ett suddgummi som man har runt halsen.