Old El Paso™ sponsrar Kockarnas Kamp

I höst är det återigen dags för åtta av Sveriges främsta kockar att göra upp i den prestigefyllda kampen och i årets upplaga finns Old El Paso™ med som huvudsponsor. Kärlek till mat är ett viktigt skäl till att Old El Paso™ sponsrar programmet. Mångfald, idérikedom, variation och kreativitet är viktiga parametrar i Kockarnas Kamp, delar som passar väl in på Old El Pasos™ mexikanska mat.

Den här säsongen tävlar Markus Aujalay, Isabella ¨Bella¨ Morrone, Pelle Johansson, Henrik Norström, Edin Dzemat, Titti Qvarnström, Daniel Müllern och Peter Nordin. I Kockarnas kamp tävlar Sveriges kockelit i snabbhet, kreativitet, stresstålighet och precision. Utöver tävlingsmomenten delar deltagarna också med sig av berättelser från deras liv och framgångsrika karriärer.

– Vi har en naturlig kärlek till mexikansk mat och Kockarnas Kamp ger oss en bra plattform att nå ut till svenska folket och inspirera till smakrik mat, säger Sara Johansson, Nordic Brand Manager för Old El Paso™. Kockarnas Kamp är förvisso en tävling men visar också på det sociala i matlagning, ett sätt att umgås och inspireras, något som starkt präglar det mexikanska sättet att äta på och därmed våra ambitioner med Old El Paso™.

För mer information var vänlig kontakta:

Sandra Hellström, sandra.hellstrom@hkstrategies.com

Tel: +46 (0)73-685 96 23

Om Old El Paso™ Historien bakom vårt varumärke sträcker sig ända tillbaka till mötet mellan indianerna och spanjorerna. Indianernas kosthållning blev inspirerad av spansk matkultur och resultatet blev det vi idag känner igen som den mexikanska maten. Grunden för dagens Old El Paso™ lades år 1917, då ett företag startades i den lilla staden El Paso i New Mexico. År 1938 blev varumärket Old El Paso™ registrerat, och sedan 1982 har vi funnits representerat i Sverige. All europeisk tillverkning sker i vår fabrik i den spanske byn San Adrian. Besök gärna www.oldelpaso.seför spännande och mexikansk inspiration och recept.

About General Mills Scandinavia AB
General Mills Scandinavia AB is a food company that markets and sells global brands in Scandinavia. The company has its headquarter in Gothenburg, Sweden with 35 employees. General Mills Scandinavia AB is part of General Mills, Inc., which is the sixth largest food company in the world and which has existed since 1866.

Presskontakt Presskontakt Old el Paso