TAKKT AG etablerar sig vidare i Sverige

Nu får Gerdmans Inredningar sällskap av ett systerbolag i form av Davpack AB som erbjuder emballage och förpackningar till små-och medelstora företag i Sverige.

Genom att etablera det brittiska varumärket Davpack lanserar TAKKT ett primärt online drivet bolag i emballagebranschen. Sedan tidigare finns företag i Tyskland, Österrike, Schweiz, Italien och Spanien under varumärket Ratioform i samma koncern.

”We are delighted to now be offering express packaging throughout Sweden at really great prices”, says Barney Byfield – Director, ”Sweden is a very forward thinking country, enhacing the opportunities offered by the internet and ecommerce. Growing online sales and associated transit packaging, together with a businesses community which is highly active online means that the Davpack offer fits the needs of local companies very well”.

Med ett brett sortiment av prisvärda wellpappkartonger, packtejp och andra produkter för att emballera och skicka varor, servar Davpack sina kunder på ett snabbt och enkelt sätt.

”Digitalisering, entreprenörskap och logistik med stark support från koncernen gör projektet med Davpack i Sverige väldigt spännande. Med vårt breda sortiment, enkelhet och snabbhet vill vi bli en attraktiv partner till företag över landet.” säger Carl-Magnus Schöön - General Manager

Davpack har nu bra introduktionserbjudande på wellpapplådor, postemballage och packtejp på www.davpack.se.