EASTPOINT SLUTFÖR FÖRVÄRV AV SEO-FÖRETAGET MIG AB OCH TECKNAR AVSIKTSFÖRKLARING OM FÖRVÄRV AV WEBBHOTELL

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 09:23 CET

Eastpoint AB (publ) slutför förvärv av Multi Inovation Group - MIG, samt tecknar avsiktsförklaring om förvärv av webbhotellföretaget Neno. Tillsammans med MIG blir Eastpoints dotterbolag Getupdated en av de största SEO aktörerna i Sverige. Förvärvet träder i kraft i morgon, den 20/2-2007, tidigare tillträde än den tidigare aviserade tidsplanen./ Köpeskillingen uppgår till 15 000 000 SEK som betalas med 46 875 030 nyemitterade aktier. Styrelsen har ett bemyndigande för merparten av aktierna från bolagsstämman 29/9-2006, resterande del kommer att tas upp för behandling på den ordinarie bolagsstämma den 12 april. Utöver ovan nämnda betalning skall Eastpoint betala kontant 7 500 000 SEK med lika stora delar under 24 månader. MIG är ett lönsamt tjänsteföretag med fokus på sökmotoroptimering. Företaget har en bra organisk tillväxt och en planerad omsättning före förvärvet på 10 MSEK för 2007. Man har 650 repetitiva kunder. MIG kommer att integreras i Eastpoints Internetmarknadsföringsbolag, Getupdated, som nu får drygt 30 anställda. Mattias Kaneteg, grundare av Eastpoint och VD för Getupdated blir fortsatt VD i det sammanslagna bolaget. - MIGs 650 kunder passar perfekt in det nyligen förvärvade bolaget Affiliators målgrupp. Vi märker redan att stort intresse från kunderna och bedömer att korsförsäljningen kommer att bli betydande säger Mattias Kaneteg VD Getupdated. - Vi har tidigare haft kunnandet och tekniken, nu får vi tillgång hela Eastpoint-gruppens kundunderlag och expansionsstrategi. Det innebär att vi kan växa snabbare och komma in på nya marknader, först i tur står England säger John Bredal, en av grundarna och VD i MIG. Neno är ett mindre men snabbväxande webbhotell med ett starkt och positivt varumärke. Omsättningen 2007 beräknas uppgå till 3 MSEK och antalet kunder är ca 2 000. Tillträde beräknas ske senast den 28/2-2007. För ytterligare information kontakta gärna: Eric Forsner, VD Eastpoint AB 070-601 65 18, eric.forsner@eastpoint.se Mattias Kaneteg, VD Getupdated 0735-111 444, mattias@eastpoint.se John Bredal, VD Multi Inovation Group AB 0707-225 479, john.bredal@migroup.se Om Eastpoint Eastpoint AB (publ) affärsidé är att utveckla, förädla och förvalta bolag och verksamheter som är inriktade på Internet. Eastpoints rörelsedrivande dotterbolag har som mission att effektivisera och förenkla kundernas processer samt att utveckla deras affärsverksamhet på webben. Vi hjälper våra 55 000 kunder med hela kedjan: · Addmind IT-solutions AB; intranät, webb, portaler och e-handel. · Crystone AB; webbhotell och hostinglösningar. · Getupdated AB; Internetmarknadsföring genom sökordsmarknadsföring, bannernätverk och Affiliate. Eastpoint-gruppen har 107 anställda på kontor i Stockholm (Årsta), Norrköping, Borås, Malmö, Kristiansand, Trondheim och Oslo. Eastpoint är noterat på NGM börsen. www.eastpoint.se Eastpoint-gruppens mission är att hjälpa företag att utveckla deras affärsverksamhet på webben. En hemsida ska vara billig i drift, användarvänlig, välbesökt och framförallt leda till affärer. Genom vår grupp av bolag erbjuder vi kostnadseffektiva lösningar inom områdena webbhotell, hosting och driftslösningar, webdesign, e-handel, CMS lösningar, integration och systemutveckling, intranät, sökordsoptimering och internetannonsering. Eastpoint-gruppen står för kvalitet, finess och god kundvård.