EASTPOINT STARTAR I USA SAMT SLUTFÖR FÖRVÄRV AV WEBBHOTELLSFÖRETAGET NENO

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2007 15:39 CET

(NGM: EAST B) Eastpoint AB (publ) dotterbolag Getupdated startar med fullt tjänstesortiment i Miami, USA. Dotterbolaget Crystone AB slutför förvärv av webbhotellföretaget Neno. Förvärvet träder i kraft den 22/2-2007. Den 1/3 startar Getupdated verksamheten i Miami, USA. Verksamheten beräknas vara i full gång den 1/4-2007. Tjänstesortimentet blir detsamma som i Sverige med affiliate, bannernätverk, sponsrade länkar och sökmotoroptimering. Till VD har utsetts Andreas Linnuste, en svensk entreprenör som arbetat och bott i Miami under de senaste 7 åren. - Det känns som en lättnad att öppna dörrarna i USA efter det ökande efterfrågetryck vi har upplevt från svenska kunder som vill marknadsföra sig i USA. Närvaron gör också att vi lättare kan kommunicera med de amerikanska kunderna säger Mattias Kaneteg VD för Getupdated AB. Neno är ett mindre men snabbväxande webbhotell med ett starkt och positivt varumärke. Omsättningen 2007 beräknas uppgå till 3 MSEK och antalet kunder är ca 2 000. - Vårt nya affärssystem PEM gör det lätt att integrera förvärvade kundstockar på ett standardiserat sätt och utan att det medför problem för kunderna. Vi har kapacitet och teknisk kunskap för att ge Nenos kunder en kvalificerad support säger Joakim Frid VD för Crystone AB. Köpeskillingen uppgår till 1 944 000 SEK som betalas med 4 984 000 nyemitterade aktier. Beslut om nyemissionen kommer att fattas på ordinarie bolagsstämma den 12 april 2007. För ytterligare information kontakta gärna: Eric Forsner, VD Eastpoint AB 070-601 65 18, eric.forsner@eastpoint.se Mattias Kaneteg, VD Getupdated 0735-111 444, mattias@eastpoint.se Joakim Frid, VD Crystone AB 0705-222 072, joakim.frid@crystone.se Om Eastpoint Eastpoint AB (publ) affärsidé är att utveckla, förädla och förvalta bolag och verksamheter som är inriktade på Internet. Eastpoints rörelsedrivande dotterbolag har som mission att effektivisera och förenkla kundernas processer samt att utveckla deras affärsverksamhet på webben. Vi hjälper våra 55 000 kunder med hela kedjan: · Addmind IT-solutions AB; intranät, webb, portaler och e-handel. · Crystone AB; webbhotell och hostinglösningar. · Getupdated AB; Internetmarknadsföring genom sökordsmarknadsföring, bannernätverk och Affiliate. Eastpoint-gruppen har 107 anställda på kontor i Stockholm (Årsta), Norrköping, Borås, Malmö, Kristiansand, Trondheim och Oslo. Eastpoint är noterat på NGM börsen. www.eastpoint.se Eastpoint-gruppens mission är att hjälpa företag att utveckla deras affärsverksamhet på webben. En hemsida ska vara billig i drift, användarvänlig, välbesökt och framförallt leda till affärer. Genom vår grupp av bolag erbjuder vi kostnadseffektiva lösningar inom områdena webbhotell, hosting och driftslösningar, webdesign, e-handel, CMS lösningar, integration och systemutveckling, intranät, sökordsoptimering och internetannonsering. Eastpoint-gruppen står för kvalitet, finess och god kundvård.