EASTPOINT UPPVISAR REKORDSTOR ORDERINGÅNG FÖR JANUARI 2007

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2007 09:13 CET

Eastpoint AB (publ) uppvisar en rekordstor orderingång under januari 2007. Samtliga rörelsedrivande bolag noterar den högsta orderingången för en enskild månad. Den sammanlagda omsättningseffekten av dessa uppgår till ca 20 MSEK för 2007 och ca hälften utgörs av repetitiva abonnemangstjänster. Addmind IT-solutions har tecknat avtal och påbörjat utveckling och implementering av webbtjänster för 5 uppdragsgivare. Ordervärdet uppgår till ca 8 MSEK för 2007. Crystone AB fick genom organisk tillväxt 2 300 nya kunder i Sverige och Norge. Värdet av dessa uppgår till minst 2 MSEK för 2007. Getupdated AB har tecknat avtal och påbörjat leveransen av Internetmarknadsföring för 3 internationella uppdragsgivare. Ordervärdet uppgår till minst 10 MSEK för 2007. - Vi märker både en betydande köptrohet och en snabb tillväxt i nya kunder som kommer till oss. Några av uppdragen vi fick in under januari i Addmind och Getupdated kommer från kunder som lagt mindre deluppdrag hos oss tidigare men som nu gett oss helheten. De största uppdragen kommer dock från nya kunder. Den stora organiska tillväxten för Crystone är relaterat till att varumärket blivit mer och mer känt och att bolaget intagit en marknadsledande position när det gäller service och säkerhet säger Eric Forsner VD för Eastpoint AB (publ). För ytterligare information kontakta gärna: Eric Forsner, VD Eastpoint AB (publ) 070-601 65 18, eric.forsner@eastpoint.se Johan Kadar, VD Addmind IT-solutions AB 0708-87 52 32 johan.kadar@addmind.se Joakim Frid, VD Crystone AB 0705-222 072 joakim.frid@crystone.se Mattias Kaneteg, VD Getupdated 0735-111 444, mattias@eastpoint.se Om Eastpoint Eastpoint AB (publ) affärsidé är att utveckla, förädla och förvalta bolag och verksamheter som är inriktade på Internet. Eastpoints rörelsedrivande dotterbolag har som mission att effektivisera och förenkla kundernas processer samt att utveckla deras affärsverksamhet på webben. Vi hjälper våra 55 000 kunder med hela kedjan: · Addmind IT-solutions AB; intranät, webb, portaler och e-handel. · Crystone AB; webbhotell och hostinglösningar. · Getupdated AB; Internetmarknadsföring genom sökordsmarknadsföring, bannernätverk och Affiliate. Eastpoint-gruppen har 107 anställda på kontor i Stockholm (Årsta), Norrköping, Borås, Malmö, Kristiansand, Trondheim och Oslo. Eastpoint är noterat på NGM börsen. www.eastpoint.se. Eastpoint-gruppens mission är att hjälpa företag att utveckla deras affärsverksamhet på webben. En hemsida ska vara billig i drift, användarvänlig, välbesökt och framförallt leda till affärer. Genom vår grupp av bolag erbjuder vi kostnadseffektiva lösningar inom områdena webbhotell, hosting och driftslösningar, webdesign, e-handel, CMS lösningar, integration och systemutveckling, intranät, sökordsoptimering och internetannonsering. Eastpoint-gruppen står för kvalitet, finess och god kundvård.