En halv miljon pensionärer går online

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 08:29 CEST

En halv miljon pensionärer går online

En onlinebaserad mötesplats för PROs medlemmar. Det är den nya utmaningen för Getupdated. Uppdraget går ut på att utveckla en community åt PRO och dess medlemmar, ett Facebook för pensionärer. Detta ska underlätta PROs medlemsrekrytering.

Var tredje pensionär i Sverige använder sig av Internet, enligt World Internet Institute. Den siffran är högst i Europa och intresset för Internet bland pensionärer ökar stadigt.

- PROs storsatsning på Internet kommer att öppna upp en ny värld för våra medlemmar. Med communityn kommer våra medlemmar att kunna knyta nya kontakter, baserade på intresse snarare än var man bor. Det är extra viktigt när man inte är så rörlig längre, säger Lars Wettergren, ordförande för PRO.

Genom samarbetet med Getupdated är PROs förhoppning att mötesplatsen kommer att bli medlemmarnas självklara startsida på Internet. Communityn ska underlätta umgänge och sociala aktiviteter med likasinnade. På så vis hoppas PRO att öka medlemsantalet.

- Avtalet med Getupdated innebär att PRO nu får en viktig partner för
att säkerställa vår framtida medlemsrekrytering, fortsätter Lars Wettergren.

Utvecklingsarbetet pågår för fullt hos Getupdated och en första version av communityn kommer att finnas klar till PROs kongress den 19 september.

- Getupdated skapar ett Facebook för pensionärer. Fast utan onödiga applikationer och i en miljö anpassad för pensionärer. Getupdateds långsiktiga arbete innebär att PRO tar steget från att vara en lokal aktör till att för första gången kunna samla alla sina medlemmar på en gemensam mötesplats, säger Johan Kadar, VD på Getupdated Internet Marketing.

För ytterligare information kontakta gärna

Johan Kadar

+46 (0) 70-726 75 22

curt.karlsson@pro.se

Om Getupdated Internet Marketing

Getupdated Internet Marketing är en snabbväxande helhetsleveran­tör på marknaden för internetmarknadsföring och onlinekommunikation och är en av de ledande aktörerna inom segmentet organisk sökmarknads­föring. Bolaget marknadsför och tillhandahåller ett omfattande utbud av produkter och tjänster för marknadsföring på internet såsom annonsering, sökmarknadsföring och sökmotoroptimering.

Om Pensionärernas Riksorganisation

PRO är Sveriges största pensionärsorganisation med 401 000 medlemmar. PRO arbetar för att ta tillvara pensionärers intressen i samhället och har en bred verksamhet i form av studier, kultur och friskvård med mera.