Getupdated säljer informationssystem till Monster Europe

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2003 08:51 CET

Monster Europe – ett bolag inom Monster Wordwide, stärker försäljningsorganisationen med Getupdateds system för omvärldsbevakning och uppdateringstjänster. Getupdated har tecknat avtal med Monster koncernen och dess svenska dotterbolag Jobline AB avseende Getupdateds webbaserad omvärldsbevakning. Tjänsten, som baseras på GetUpdateds generella bevakninssystem Informant, har uppgraderats med avancerade filtrerings- och sökfunktioner och reducerar behovet av manuellt arbete till ett minimum. - Med Getupdateds system kan vi spara tid och minska vår ”time-to-market”. Därmed kan vi öka insatserna inom vår kärnverksamhet och ytterligare höja värdet i våra tjänster för kunderna, säger Per Sunnemark, VD på Jobline AB. Avtalet omfattar en option för Joblines systerföretag inom Monster-koncernen, Europa, att ansluta sig till tjänsten, som för närvarande omfattar Sverige, Frankrike och Tyskland. - Konceptet fungerar i alla länder och vi har hittills anslutit tre länder och räknar med att införa systemet hos ett flertal av Monster-företagen under inledningen av 2004, säger Fredrik Forssberg, VD för GetUpdated. - Jobline är ett skolexempel på hur man höjer kvalitén i sin omvärldsbevakning samtidigt som man eliminerar behovet av manuellt, okvalificerat arbete, säger Fredrik Forssberg. GetUpdated går nu in i en ny fas efter kostnadsrationaliseringar och koncept-utveckling. Huvudägarna har kommit överens om att gemensamt verka för att stärka bolagets balansräkning i syfte att öka marknadsaktiviteterna. För ytterligare information, var vänlig kontakta: Fredrik Forssberg, VD GetUpdated Sweden AB, 08-527 152 00, 070-847 93 93 fredrik.forssberg@getupdated.com, www.getupdated.com Om GetUpdated GetUpdated Sweden AB, är ledande leverantör av webb-baserade lösningar som ger intranät/extranät användare uppdaterad och personaliserad information, för snabbare och mer lönsamt beslutsfattande. Produkterna är uppdateringstjänster för bevakning och filtrering av förändringar på webbplatser samt distribution av information till e-post och mobiltelefon. Bland GetUpdateds kunder finns bl.a. Nordea, Golf.se., Mediearkivet, Addtech, Kaplans Auktioner samt Monster Worldwide, Europe. GetUpdateds affärsidé är att tillhandahålla högkvalitativa produkter och tjänster inom segmenten informationshantering och uppdateringstjänster. GetUpdateds vision är att vara en av de ledande aktörerna inom segmenten informationshantering och mobilt internet genom att erbjuda företag uppdateringar som följd av informationsförändringar på Internet.