Bra start för GHP Vård och Hälsa

GHP Vård och Hälsa har tagit över vårdplaneringen för Trygg Hansas kunder.

- Samarbetet med Trygg Hansa har fungerat väldigt bra samtidigt som den nya personalen redan från start har varit både positiva och engagerade. Personalens härliga inställning har redan bidragit till utveckling och vi tror verkligen att vi har hittat rätt där, säger Maria Hedestig Söderström, Verksamhetschef GHP Vård och Hälsa

Samarbetet innebär att GHP Vård och Hälsa ansvarar för att Trygg Hansas kunder får medicinsk rådgivning samt en individuell vårdplanering som ger både den högsta medicinska kvaliteten och är anpassad efter individens behov.

I samarbete med Trygg Hansa ansvarar GHP Vård och Hälsa för utvärdering och utveckling av vårdgivarnätverk och vårdkedjor. Målet är att Trygg Hansas kunder ska få den absolut bästa vården på ett så lättillgängligt sätt som möjligt.

Redan i höst kommer GHP Vård och Hälsa kunna att erbjuda kunderna en helt ny digital dimension till det traditionella sättet att söka vård genom att exempelvis erbjuda kontakt via videosamtal. Vi kommer även erbjuda nya meddelandefunktioner samt digitala hälsoformulär. Ytterligare nyheter under året är att vänta.

- Vi kommer att vara flexibla och kunna använda det som passar kunden bäst, säger Therese Sandberg, Head of Operational Intelligence på GHP.